فرصت را از دست ندهید؛

ابرماه در هوای آلوده تهران چه ساعتی اتفاق می‌افتد+تصاویر

اگر می خواهید ماه را در نزدیک ترین و روشن ترین حالت خود به زمین ببینید فرصت امشب (دوشنبه 24 آبان 1395) را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با وجودی که هوای تهران و چند شهر بزرگ کشور در روزهای گذشته در شرایط بسیار آلوده ای قرار دارد و پیش بینی ها حاکی از تداوم وضعیت تا اواخر این هفته است، اما دیدن پدیده ابرماه در نورانی ترین حالت 7 دهه گذشته خود مساله ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. 

سعید جعفری کارشناس نجوم در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: عصر امروز حدود ساعت 17 و 22 دقیقه به وقت تهران پدیده Supermoon (ابرماه) اتفاق می‌افتد. این پدیده حدود 12 ساعت پیش در آمریکا قابل مشاهده بود.

منتظر باشید که ساعت 17

در آسمان ایران از شمال شرق طلوع کرده و برای عکاسان آماتور و حرفه ای این امکان را فراهم خواهد کرد تا ظرف مدت زمانی حدود 30 دقیقه ای – از طلوع تا برافروخته شدن کامل- لنزهای دوربین خود را تنظیم کرده و از تقارن ماه با اجسام و مناظر شهری عکس بگیرند.هر 412 روز یک بار ابرماه رخ می‌دهد ولی از 70 سال پیش تاکنون  ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین حدود 356 هزار کیلومتر قرار نگرفته است.

این کارشناس نجوم در خصوص اینکه پدیده ، عنوان کرد:  پدیده ابرماه بعدی حدود سال 2034 میلادی تکرار می‌شود.

منتظر باشید که ساعت 17

جعفری افزود: پدیده ابرماه بعدی حدود آذر ماه اتفاق می‌افتد ولی فاصله ماه نسبت به زمین در این پدیده حدود 360 کیلومتر برآورد می‌شود.

هوای آلوده امشب تهران و شهرهای بزرگ دیگر کشور احتمالا تاثیر چندانی در " کیفیت رویت " درخشان ترین و نزدیک ترین وضعیت ماه در دهه های گذشته و دو دهه آینده نخواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.