همدان؛

استاندارد در استفاده از وسایل گرمایشی ضروری است

معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد همدان گفت: شهروندان باید در استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و نکات ایمنی را رعایت کنند.

استاندارد در استفاده از وسایل گرمایشی ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد هاشمی با اشاره به لزوم استفاده از بخاری‌های استاندارد در فصل سرما، افزود: مصرف‌کنندگان باید هنگام خرید وسایل گرمایشی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند چرا که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما وجلوگیری از بروز احتمالی حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، استفاده از وسایل نفت سوز و گازسوز استاندارد شده ضروری است.

وی با بیان اینکه شهروندان باید در استفاده از وسایل گرمایشی، نکات ایمنی و توصیه های کارشناسان استاندارد را جدی بگیرند ادامه داد: با توجه به ورود به فصل سرد سال شاهد نصب بخاری های گاز سوز برای گرم نگه داشتن فضای خانه هستیم که استفاده از اتصالات استاندارد، استاندارد بودن طول شیلنگ و نصب بخاری توسط افراد متخصص از جمله توصیه های  کارشناسان ایمنی استاندارد به شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان  توصیه می شود از کلاهک های فلزی به شکل اچ (H) برای دودکش استفاده کنند.

معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد با اشاره  به اینکه احتمال نشت گاز پس از نصب اتصالات وجود خواهد داشت باید ابراز کرد:باید  پس از نصب وسایل گرمایشی تست نشت یابی انجام شود.

هاشمی به علامت استاندارد بخاری های موجود در بازار اشاره کرد واذعان داشت: اتصالاتی که برای  نصب وسایل گرمایشی استفاده می شود نیز باید استاندارد باشند.

وی افزود: نباید برای  گرم نگه داشتن فضای خانه  تمامی منفذها را مسدود کرد چرا که انجام چنین اقدامی موجب  بروز گازگرفتگی می شود.

هاشمی گفت: بعضی از افراد اقدام به قرار دادن لوله بخاری در داخل ظرف آب یا قرار دادن بخاری در داخل حمام می کنند که این امر اشتباه و خطر ساز است.

وی به اجباری بودن استاندارد بخاری‌های نفت سوز و گاز سوز اشاره کرد و ادامه داد: مجهز بودن بخاری‌های دودکش دار گازی به وسایل ایمنی مانند سنسورِ حساس به کاهش اکسیژن و سنسور حرارتی ضرورت دارد وباید از نصب اینگونه وسایل ایمنی بر روی بخاری اطمینان حاصل شود.

معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد گفت:گازهای خطرناک مانند منواکسید کربن که معمولاً در اثر احتراق ناقص تولید می‌شوند یکی از عوامل عمده مرگ و میر در ساختمان‌ها است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار