چه عواملی افزایش قیمت ذرت را رقم زد؟

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: افزایش قیمت جهانی، محدودیت واردات و برخی مشکلات مربوط به تنظیم بازار منجر به بالارفتن قیمت ذرت شد.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت ذرت از ابتدای سال تا کنون گفت: در بهمن ماه سال گذشته قیمت هر کیلو ذرت حدود 650 تومان بود اما در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با افزایش 40 درصدی روبرو شد، به طوریکه به کیلویی 950 الی هزار تومان رسید.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت ذرت افزود: افزایش قیمت جهانی، محدودیت واردات و برخی مشکلات مربوط به تنظیم بازار منجر به بالارفتن قیمت ذرت شد.

یوسفی از کاهش 25 درصدی قیمت ذرت برای تولیدکنندگان خبر داد و گفت: انتظار داریم با برداشته شدن محدودیت های وارداتی قیمت به روال سابق برگردد تا از این حیث تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیانی نشوند.

 سیاست خود کفایی گندم، کاهش تولید ذرت را رقم زد

همچنین احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت ذرت علوفه ای از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری همراه بوده و  رشد قیمت در برخی مناطق به 50 درصد نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد غذای دام از محل ذرت تامین می‌شود، افزود: به سبب فساد پذیر بودن محصول، امکان واردات آن وجود ندارد و از طرفی برخی مشکلات از قبیل کم آبی و نبود ماشین آلات کافی، کمبود تولید و در نهایت افزایش قیمت را رقم زده است.

مقدسی ادامه داد: با توجه به سیاست خود کفایی گندم و گرایش کشاورزان به کاشت این محصول دیگر رغبتی به کشت ذرت وجود ندارد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار