کدام چهره‌های سرشناس مانند ترامپ از دستمزد قانونی چشم‌پوشی کردند؟

"دونالد ترامپ" نخستین رئیس‌جمهوری نیست که از دریافت حقوق دولتی خود انصراف می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا، اعلام کرد هنگام ورود به کاخ سفید از دریافت حقوق 400 هزار دلاری در سال چشم‌پوشی خواهد کرد و قصد دارد سالانه فقط یک دلار بابت ریاست جمهوری آمریکا دریافت کند. ترامپ نخستین مقام ارشد در آمریکا نیست که به حقوق یک دلاری در سال بسنده کرده است.

کدام چهره‌های سرشناس مانند ترامپ از دستمزد قانونی چشم‌پوشی کردند؟

کدام مقامات پیش از دونالد ترامپ ار دریافت حقوق قانونی خود چشم‌پوشی کردند؟ 

در میان روسای جمهور آمریکا، "هربرت هوور،" سی و یکمین رئیس جمهور این کشور، و "جان اف کندی،" سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، به دلیل ثروتی که به انها ارث رسیده بود نیازی به دریافت حقوق دولتی نداشتند و تمام مبلغ را به بنگاه‌های خیریه اعطا کردند.

کدام چهره‌های سرشناس مانند ترامپ از دستمزد قانونی چشم‌پوشی کردند؟

"مایکل بلومبرگ،" شهردار سابق نیویورک، "آرنولد شوارتزینگر،" فرماندار پیشین کالیفرنیا، و "میت رامنی،" فرماندار سابق ماساچوست، نیز از دریافت حقوق و دستمزد قانونی خود انصراف داده بودند.

"مارک زوکربرگ،" بنیانگذار فیس‌بوک، از تمام کارمندان خود کمتر حقوق می‌گیرد و در جمع مدیران اجرایی میلیاردری قرار دارد که سالانه فقط یک دلار دستمزد دریافت می‌کنند.

"سرگئی برین،" و "لری پیج،" دو بنیانگذار گوگل، نیز تقریبا یک دهه است که از این شرکت سالانه فقط یک دلار حقوق دریافت می‌کنند. "لری الیسون،" بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اوراکل (یکی از شرکت‌های عمده در زمینهٔ نرم‌افزارهای پایگاه داده)، و "مگ ویتمن،" رئیس و مدیر ارشد اجرایی هیولت-پاکارد (اچ پی) نیز در فهرست حقوق بگیران یک دلاری قرار دارند.

مقامات ذکر شده درآمدهای کلانی از دیگر فعالیت‌های اقتصادی خود دارند و طبیعی است نیازی به حقوق‌های محدود نهادهای دولتی و یا شرکت‌های خصوصی خود ندارند. درآمد حاصل از سهام و یا برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی برای این افراد پردرآمدتر است.

دیگر مقامات ارشد در گوشه و کنار جهان چقدر دستمزد دریافت می‌کنند؟

نخست وزیر کانادا سال گذشته 340 هزار و 800 دلار حقوق دریافت کرد.

آنگلا مرکل،" صدراعظم المان،" 242 هزار دلار و "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه، 198 هزار و 700 دلار دستمزد دریافت کردند. 

"ترزا مِی،" نخست وزیر جدید انگلیس، سالانه 186 هزار و 119 دلار حقوق دریافت خواهد کرد. "دیوید کامرون،" نخست وزیر پیشین انگلیس، بابت افزایش 10 درصدی دستمزد در سال 2015 مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفت؛ اما وی اعلام کرد وی نیز از قانون افزایش حقوق سالانه پیروی کرده و هیچ قانونی را نقض نکرده است. 

کدام چهره‌های سرشناس مانند ترامپ از دستمزد قانونی چشم‌پوشی کردند؟

حقوق یک دلاری در سال از چه زمانی مرسوم شد؟

"استیو جابز،" بنیانگذار شرکت اپل، نخستین فردی بود که اعلام کرد مایل به دریافت سالانه فقط یک دلار است. همانطور که پیش از این اشاره شد در سال‌های دور نیز دو رئیس جمهور پیشین آمریکا از دریافت حقوق چشم‌پوشی کرده بودند؛ اما پیشنهاد حقوق یک دلاری از سوی استیو جابز مطرح و فراگیر شد.

کدام چهره‌های سرشناس مانند ترامپ از دستمزد قانونی چشم‌پوشی کردند؟

آیا ترامپ در مدت ریاست جمهوری منابع درآمدی خود را خواهد داشت؟

بله. ترامپ همچنان می‌تواند به تجارت و فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهد. برخی از منابع درآمدی ترامپ هم‌اکنون تحت بررسی موشکافانه قرار دارد تا در پایان دوران ریاست جمهوری مشخص شود کدام بخش از درآمدهایش به سمت دولتی و کدام بخش به فعالیت‌های تجاری خصوصی وی تعلق دارد.

ترامپ اعلام کرد قصد واگذاری و فروش ثروتش را که بیش از میلیاردها دلار ارزش‌گذاری شده است را ندارد؛ اما فعالیت اقتصادی را به فرزندانش واگذار خواهد کرد تا آنها به امور مالی رسیدگی کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار