آبادان ؛

تبدیل شبکه های اجتماعی به چالشی برای فرهنگ مطالعه

شبکه های اجتماعی به چالشی برای فرهنگ مطالعه وکتابخوانی تبدیل شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رفیعی سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: شبکه های اجتماعی با ورود به حوزه های مختلف اطلاعاتی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین قشرها و گروه های مختلف سنی کمرنگ و تحت تاثر قرار داده است.

سید مهران رفیعی در مراسمی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه ابتدایی نهضت شهرستان هندیجان برگزار شد افزود: با وجود شبکه های اجتماعی موبایلی متولیان امر کتابخوانی برای جذب افراد و افزایش سرانه مطالعه به دنبال راهکار و روش های جدیدی باشند.

وی گفت: امروزه حجم بالای پیام هایی که در این شبکه های اجتماعی تبادل می شود فرصت مطالعه را از افراد گرفته و باعث آسیب رساندن به وضعیت کتابخوانی در کشور شده است.

رفیعی افزود: سرانه مطالعه قبل از به وجود آمدن شبکه های اجتماعی هم پائین بود و امروزه به عنوان یک رقیب قدرتمند در مقابل کتاب ،تنها برگزاری نمایشگاهای کتاب با تخفیف سرانه مطالعه را افزایش نمی دهد.

سرپرست فرمانداری هندیجان گفت: امروزه به دلیل کاهش مراجعه به کتابخانه ها شاهد خاک گرفتن میزهای مطالعه و قدیمی شدن کتاب هایی که یک بار هم مطالعه نشده اند هستیم که نوید خوبی برای فرهنگ مطالعه در کشور نیست.

وی افزود: دانش آموزان به عنوان قشری که در معرض استفاده های فراگیر از شبکه های اجتماعی می باشند باید از دوره دبستان با اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی آشنا شوند تا این مهم را به عنوان یک اصل در زندگی خود پذیرفته و هیچ ابزار دیگری مانند شبکه های اجتماعی نتواند در فرایند مطالعه غیر درسی آنها اخلال ایجاد کند.

24 تا 30 آبان هر سال به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.