ابلاغ اصلاحات شیوه‌نامه طرح هدایت تحصیلی

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول از بازبینی شیوه‌نامه هدایت تحصیلی و ابلاغ آن به استان‌های سراسر کشور خبر داد.

عظیم محبی مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون وضعیت هدایت تحصیلی برای دانش آموزان اظهار داشت: طرح هدایت تحصیلی امسال برای اولین بار با توجه به تغییر نظام آموزشی برای دانش آموزان ارائه شد و با توجه به بازخورد‌های حاصل از آن تغییرات در روند ارائه این طرح برای سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار می‌گیرد. 

وی افزود: جلسات متعددی برای مدیران آموزش و پرورش و مشاوران و همچنین اولیا از اول مهر ماه در مدارس سراسر کشور در نظر گرفته شده تا چگونگی اجرای طرح هدایت تحصیلی با کیفیت بیشتری ارائه شود. 

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول عنوان کرد: جنبه کلی این طرح تغییر چندانی ندارد و فقط شیوه نامه اجرایی آن مورد بازبینی قرار گرفته است که به زودی به استان های سراسر کشور ابلاغ می‌شود. 

وی یادآور شد: از مهمترین مسائلی که در هدایت تحصیلی مطرح بوده بحث فرهنگسازی است که این امر باید در مدارس توسط مشاوران و معلمان اجرا شود. 

محبی بیان کرد: برنامه هایی همچون اختصاص بخشی از ساعت درسی و همچنین جلساتی برای تبیین این طرح برای دانش آموزان و اولیای آنها در پایه نهم الزامی است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار