کواکبیان طی سوال خود از وزیر کشور:

مشکل پدیده شاندیز باید در سطح وزیران حل می‌شد/ این پدیده شوم دولت قبل است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: موضوع شرکت پدیده شاندیز یک مسئله ملی است که باید در سطح وزیران حل می‌شد.

میرحسینی*خالقی/*مشکل پدیده شاندیز باید در سطح وزیران حل می‌شد/ این پدیده شوم دولت قبل استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخگویی به سوال مشترک و ملی شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر و همچنین مصطفی کواکبیان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 25 آبان ماه حضور یافت.

در ادامه مسعودی سخنگوی شوراها و امور داخلی کشور گزارش کمیسیون متبوع خود را در رابطه با سوال نمایندگان قرائت کرد.

وی با اشاره به این سوال مشترک اعلام کرد علت عدم پیگیری جدی به وضعیت سهامداران پدیده شاندیز سوال این دو نماینده بود که در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه مورخ 15 تیرماه سال 95 هیئت رئیسه مجلس بررسی شد.

مقصودی اظهار داشت: طی جلسات پرسش و پاسخ در کمیسیون شوراها کواکبیان از پاسخ وزیر در رابطه با اقدامات انجام شده برای حل مشکل سهامداران پدیده شاندیز قانع نشد لذا سوال به صحن علنی ارائه شد.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بعد از اظهارات وزیر در جلسه علنی امروز بیان داشت: بنده نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی هستم اما به دلیل آنکه دغدغه پدیده شاندیز موضوعی ملی است آن را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه چرا از وزیر کشور در رابطه با پدیده شاندیز سوال کرده‌ام گفت: زیرا رحمانی فضلی رئیس ستاد تدابیر ویژه و رئیس شورای امنیت کشور است و همچنین این سوال یک سوال ملی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: 15 نفر از نمایندگان تهران زمانی که برای بازدید به پلیس فتا رفته بودیم آنها اعلام کردند موضوع پدیده فضای بسیار زیادی را از فضای مجازی اشغال کرده است.

کواکبیان اذعان داشت: در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات حدود 80 اتوبوس قرار بود به این نمایشگاه آمده تا شما را ببینند که شاید مشکلشان حل شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر مشکلی در آینده پیش بیاید دیگر نه موضوع فتنه و نه خط قرمز در میان است اظهار داشت: این‌ها مردمی عادی هستند که دغدغه دارند، برخی از خانواده‌های سرمایه‌گذار در شرکت پدیده کارشان به طلاق کشیده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: حتی یک خانواده قاتل 100 میلیون پول را در شرکت پدیده سرمایه‌گذاری کرد تا بتواند پول خانوادگی مقتول را بدهد اما اکنون که دستش به هیچ‌جا نمی‌رسد خانواده مقتول اعلام کرده اگر پول را ندهند حکم اعدام را اجرا خواهند کرد.

کواکبیان با تأکید بر اینکه موضوع پدیده، پدیده شوم دولت قبل است اظهار داشت: 136 هزار نفر سهامدار این شرکت هستند که تنها مربوط به استان خراسان نیز نیستند بلکه در کل کشور پخش شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت پدیده شاندیز 30 هزار کارمند داشته است خطاب به وزیر کشور گفت: شما در آن زمان در دیوان محاسبات مشغول بودید که می‌توانستید جلوی پیشرفت اقدامات این شرکت را بگیرید البته اکنون نباید تقصیرها را به گردن هم بیاندازیم بلکه باید چاره‌ای اندیشیده شود.

کواکبیان اظهار داشت: مشکل پدیده شاندیز باید در سطح وزیران حل شود و باید این مشکل را حل کنیم تا در عرض یک ماه همه چیز در روال خود بیافتد.

***مشکل پدیده شاندیز حل نشود استیضاح وزیر کشور را به جریان می‌اندازیم

نماینده مردم تهران در واکنش به بخش دوم اظهارات وزیر کشور درباره علت عدم پیگیری جدی به وضعیت سهامداران پدیده شاندیز گفت: تا کنون بیش از دویست تجمع درباره موضوع پدیده شاندیز به آرامش کشیده شده اما تا کنون هیچ نتیجه‌ای درباره این مشکل اتخاذ نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 14 ماه از مصوبه 8 شهریور 94 کشور درباره پدیده شاندیز می‌گذرد اما با این حال آقای وزیر می‌گوید که ما نمی‌توانیم این موضوع را در فرابورس ببریم لذا انتظار داریم مصوبات وزارت کشور درباره پدیده شاندیز اجرایی شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ما باید موضوع پدیده شاندیز را به شکل قانونمند حل کنیم تصریح کرد: اینکه بگوییم وزارت اقتصاد و سازمان بورس مخالف ورود سهام پدیده شاندیز به بورس است نمی‌توان موضوع را حل و فصل کند.

وی با اشاره به تشکیل تدابیر برای بررسی مشکلات پدیده شاندیز گفت: این ستاد باید چاره‌ای برای مشکلات اتخاذ کند چرا که علت تشکیل این ستاد به همین دلیل بوده است.

کواکبیان با بیان اینکه مشکلات پدیده شاندیز در این دولت بوجود نیامده است گفت: این در حالی است که بر اساس آمارهای ما در همین دولت مراکزی شکل گرفتند که دوباره به خرید و فروش سهام دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در موضوع پدیده شاندیز تقصیرات زیادی ندارد گفت: وزیر کشور باید به استانداران خود در زمان شکل‌گیری این مشکل دستور می‌داد تا ظرف یک ماه این موضوع حل و فصل شود.

کواکبیان در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: دوستان ما این مشکل را حل نکردیم این مشکل به مسائل دیگر از جمله مشکلات موسسه میزان و ثامن‌الحج هم کشیده شد.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: عدم حل مشکل پدیده شاندیز می‌تواند کارآمدی نظام را زیر سوال ببرد که ضرورت دارد به این موضوع رسیدگی کند چرا که اگر این موضوع از جانب وزارت کشور حل نشود بنده به شخصه استیضاح وزیر را به جریان می‌اندازم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۵
زندگی ما مختل شد شما رو بخدا آی نمایندگان به داد این مردم که سرمایه گذاری کردند در پیدیده شاندیز برسید
آخرین اخبار