ارومیه؛

افتتاح 2 کتابخانه در روستاهای گنج آباد و انهر ارومیه

با اهدا کتاب توسط روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، کودکان دو مدرسه روستایی در ارومیه صاحب کتابخانه شدند .

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ این دو کتابخانه در مدارس دانش روستای گنج آباد و شهید امیرکوهی مقدم انهر ارومیه، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور معاون توسعه و مدیریت نیروی انسانی و مدیر کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون کشور، فرماندار ارومیه، مدیر‌کل کانون و معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

مجتبی دانشور مدیر کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون با اشاره به رسالت این مجموعه تخصصی حوزه کتاب کودک برای ترویج و توسعه کتابخوانی گفت: در مسیر همین رسالت، بخشی با عنوان اهداء کتاب در روابط‌عمومی تعریف شده است که آخرین انتشارات کانون برای اهداء به مدارس، کتابخانه‌های روستایی، مناطق کم برخوردار و .... در اختیار این واحد قرار می‌گیرد.

دانشور ضمن بیان این‌ نکته که پس از هفته ملی کودک تا پایان آبان امسال،25 هزار جلد کتاب به بهانه‌های مختلف در دسترس کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار کشور قرار می‌گیرد گفت: بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری کودکان کار، مراکز نگهداری کودکان دارای بیماری‌های خاص و موسسات خیریه از جمله مواردی است که اهدا کتاب به آن‌ها انجام شده است.

گفتنی است آماده‌سازی فضای کتابخانه‌ای این دو کتابخانه شامل قفسه، میز و صندلی و بیست عنوان بازی فکری را اداره کل کانون استان بر عهده داشته است که هریک با 560 جلد کتاب در گروه‌های سنی کودک، نوجوان و ویژه مربیان و معلمان از انتشارات کانون تجهیز می‌شود.

جمعیت دانش‌آموزی هریک از روستاهای گنج آباد500 و انهر 250نفر است که در روستای انهر در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افتتاح ، روستا ، ارومیه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.