بیرجند؛

پوستر نمایشگاه میراث عاشورا در قاب عکس رونمایی شد

پوستر نمایشگاه میراث عاشورا در قاب عکس با حضور مدیر کل، معاونان و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ۲۶۳ عکاس با ارسال 2هزار و 499 اثر به دبیرخانه، در این نمایشگاه شرکت کردند.

رمضانی افزود: توسط هیأت انتخاب آثار، تعداد ۳۳ اثر در بخش حرفه ای و تعداد ۷ اثر در بخش موبایلی برای ورود به نمایشگاه انتخاب شدند.

وی گفت: این نمایشگاه، اولین نمایشگاه برگزار شده در سطح ملی با موضوع میراث عاشورا است که با استقبال پرشور هنرمندان سراسر ایران همراه بود.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید چنین نمایشگاه‌هایی بصورت ثابت و هرساله در استان برگزار شود،افزود: اجرای این گونه نمایشگاه ها باعث می شود، مجموعه ای مفید و ارزشمند از مراسم، آداب و رسوم، سنت های مردم کشور فراهم شود.

رمضانی با بیان اینکه عاشورا یک فرهنگ است و انتقال مفاهیم ارزشمند دینی وظیفه همه است، گفت: برگزاری این نمایشگاه عرصه‌ای برای خدمت به امام حسین(ع) است.

وی افزود: از جمله محورهای این نمایشگاه تأثیر قیام عاشورا در اقشار مختلف مردم، اهمیت حفظ آثار معنوی و آیینی محرم، استفاده از امکان تاریخی و فرهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری و نگاه آزاد عکاس به ایام عزاداری در جامعه امروزی بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.