سرکنسول سابق ایران در بامیان افغانستان به باشگاه خبرنگاران خبرداد

رایزنی مسئولان ایرانی برای تجهیز بیمارستانی در غرب کابل

سرکنسول سابق ایران در بامیان افغانستان گفت: بالابردن سطح سلامت و ایمنی در افغانستان همواره از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

احداث بیمارستان در کابل«علیرضا رجایی» سرکنسول سابق ایران در بامیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از چندین سال پیش خدمات بهداشتی و درمانی را با محوریت آموزش امدادگران چند پیشه در مزار شریف آغاز کرده است، اظهار داشت: این خدمات همواره با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم افغانستان مواجه شده است.

سرکنسول سابق ایران در بامیان افغانستان با اشاره به اینکه ما در بحث بهداشت توانستیم در افغانستان تاثیرگذار باشیم، تصریح کرد: در ابتدا یک درمانگاه در مزار شریف وجود داشت که با مشارکت جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران توانستیم این مراکز درمانی را در هرات، کابل و بامیان هم توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا طرح واکسیناسیون فلج اطفال را با همکاری WHO یونیسف در افغانستان مدیریت کردیم، اضافه کرد: شرایط را چنان بوجود آوردیم که طرح در امنیت کامل به اجرا درآمد و هیچ گروهی در اجرای صحیح این طرح اخلال وارد نکرد.

مسئول سابق ستاد پشتیبانی افغانستان وزارت امور خارجه با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در آن سال‌ها از سوی سازمان ملل به عنوان طرح صلح سال شناخته شد، بیان داشت: خوشبختانه فرایند خوبی برای بالابردن سطح ایمنی فلج اطفال در افغانستان طی شد، به طوری که اگر فلج اطفال را در افغانستان با سایر کشورهای هم‌جوار مقایسه کنید وضعیت این کشور را بهتر خواهید یافت.

رجایی با بیان اینکه همواره بحث بهداشت و درمان در افغانستان برای بالابردن سطح سلامت و ایمنی منطقه برای ما ضرورت داشته است، عنوان کرد: اخیرا پیشنهادی را مبنی بر تجهیز و راه‌اندازی بیمارستانی در کابل را به وزارت امورخارجه و معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری آیت‌الله قمی تقدیم کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران این مجموعه را به صورت چندمنظوره مدیریت کنیم.

مدیرعامل مرکز بین المللی خواهر شهرهای ایران افغانستان افزود: پیشنهاد کرده‌ایم تا این بیمارستان به‌صورت خصوصی اداره شود و این موضوع را با دکتر ایاضی معاونت وزارت بهداشت و درمان و همچنین مجموعه‌های NGO در میان گذاشتیم و منتظر پاسخ مسئولان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار