نقش مکانیزاسیون در افزایش بهره وری نهاده های کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه مکانیزاسیون یکی از عوامل اصلی و تاثیر گذار در افزایش تولید و بهره وری در مصرف نهاده های حوزه کشاورزی به شمار می رود.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به توجه دولت یازدهم در زمینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون یکی از عوامل اصلی و تاثیر گذار در افزایش تولید و بهره وری مصرف نهاده های حوزه کشاورزی به شمار می رود که با توجه به اهمیت این امر در دولت یازدهم 4 خط اعتباری مکانیزاسیون به استان ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه استان تهران پیشرو در توسعه مکانیزاسیون است، افزود: در حال حاضر بالغ بر 75 درصد منابع مالی برای خط 4 مکانیزاسیون جذب شده است، از این رو درصدد هستیم که ضریب مکانیزاسیون را به 1.6 برسانیم تا ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز عملیات کاشت، داشت و برداشت با سهولت در اختیار کشاورزان قرارگیرد.

منصوری با بیان اینکه در دولت قبلی خطوط اعتباری به صورت ویژه در اختیار نداشتیم، گفت: در دولت یازدهم گشایشی حاصل شد تا از این تسهیلات برای کمبود ماشین آلات کشت های مختلف بهره مند شویم.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در پاسخ به این سوال که میزان پرداخت تسهیلات به کشاورزان چقدر است، بیان کرد: میزان تسهیلات بسته به نوع ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز باغات، کشت زراعی، واحد های دامداری، مرغداری و شیلات متفاوت است از این رو نمی توان رقم مشخصی را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سهم پرداختی کشاورزان برای توسعه مکانیزاسیون 20 درصد و منابع تسهیلاتی دولت 80 درصد است، ادامه داد:  دولت برای سال زراعی جدید ،ادوات نوین و کشت مکانیزه کلزا را با 50 درصد یارانه در اختیار کشاورزان قرار داده است.

منصوری ادامه داد: توسعه مکانیزاسیون کاهش تلفات بذر و کود، مبارزه با علف های هرز و افزایش عملکرد در واحد سطح را به همراه دارد. 

انتهای پیام/
 






 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار