عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عدم کارایی راهکارهای دولت با تداوم بی کاری جوانان

دامادی گفت: اگر مسئله اشتغال جوانان حل نشود ، هیچ یک از راهکارهای دولت برای تامین مسکن نمی تواند موانع ازدواج پیش روی آنها را از بین ببرد.

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دغدغه اصلی پیش روی ازدواج جوانان اظهار داشت: ایجاد و داشتن شغلی پایدار دغدغه اصلی پیش روی جوانان در شرف ازدواج است تا با کسب درآمد بتوانند به راحتی اقدام به تامین مسکن و سایر مایحتاج مورد نیاز زندگی خود نمایند .

وی با اشاره به فراهم آمدن رفاه اجتماعی با ایجاد اشتغال برای جوانان، افزود: دولت با ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات مورد نیاز می تواند به ایجاد رفاه اجتماعی، رونق اقتصادی و به دنبال آن از بین بردن موانع ازدواج جوانان اقدام کند.

دامادی ادامه داد: شرایط مسکن باید به گونه ای تنظیم شود تا جوانان با حقوق های حداقلی بتوانند به راحتی نیازشان را برای شروع زندگی مشترک برطرف کنند.

عضو کمیسون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا بودن قیمت زمین تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده مسکن دارد ، اظهار کرد : دولت با به کارگیری برخی سیاست ها باید نرخ زمین را کاهش دهد تا جوانان دیگر با مشکلات بالا بودن نرخ اجاره بها و خرید مسکن روبرو نشوند .

وی در پاسخ به این سوال که  آیا صندوق پس انداز مسکن یکم،  راهگشای تهیه مسکن مورد نیاز جوانان  است یا خیر، گفت : برخی شرایط  این صندوق اعم از اقساط بالای تسهیلات و شرایط اولیه سپرده گذاری برای جوانان در ابتدای راه مقدور نیست، از این رو باید با افزایش مدت بازپرداخت و افزایش نرخ تسهیلات متناسب با تورم و نرخ مسکن توان بازپرداخت خرید مسکن برای جوانان را بالا برد.

دامادی در پایان عنوان کرد: اگر مسئله اشتغال جوانان حل نشود ، هیچ یک از راهکارهای دولت برای تأمین مسکن نمی تواند موانع ازدواج پیش روی آنها را از بین ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار