ارومیه؛

افزایش 75 درصدی حضور محققین در عرصه ها با اجرایی شدن نظام نوین ترویج کشاورزی

مدیر کل دفتر ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش حضور 75 درصدی حضور محققین در عرصه ها با اجرایی شدن نظام نوین ترویج کشاورزی در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ بهمن امیریلاریجانی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: با اجرایی شدن نظام نوین ترویج کشاورزی در حدود 165 درصد همکاری محققین در سایت های جامع الگویی و کانون های تحقیقاتی و 81 درصد انتقال یافته های علمی و تحقیقاتی با برگزاری روز مزرعه در سطح کشور نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است .

امیری لاریجانی افزود: ارتقا تعاملات ترویج با بخش های اجرایی غیر دولتی برای اجرایی شدن نظام نوین ترویج کشاوری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: وظایف مروج مستقر در مراکز پایش و نظارت بر تولید و پهنه‌های زیرپوشش، بروزرسانی اطلاعات پهنه، پاسخگویی به مسائل و مشکلات بهره‌برداری و در نهایت تهیه و ارسال اطلاعات تولید به مراکز جهاد کشاورزی است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف ترویج، پهنه‌بندی عرصه‌های تولیدی و تعیین کارشناسان مسئول برای هر بخش و افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش ضریب پوشش بهره‌برداران از خدمات و امکانات است.

امیری لاریجانی گفت: تجهیز و نوسازی مراکز جهاد کشاورزی، استقرار شبکه‌های مدیریت دانش برای دسترسی به نتایج یافته‌های نو و ایجاد مراکز هوشمند و پاسخگو از جمله کارهایی بوده که درامر ترویج انجام می‌گیرد.

وی افزود: یکی از پایه‌های مهم در مدیریت دانش، توجه به دانش بومی کشاورزان، دسترسی به نتایج تحقیقات و توسعه دانش کشاورزی بوده که برای تحقق این امر سایت تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی، تلفن گویا و سامانه ارسال پیامک را برای دسترسی آسانتر به داده‌ها و اطلاعات در اختیار کشاورزان و محققان قرار داده‌ایم.

به گفته امیریلاریجانی، پس از اجرای نظام نوین ترویج، آموزش‌های کد دار 165 درصد افزایش داشته که این آموزش‌ها با هدف ارتقاء و توسعه دانش‌، افزایش مهارت‌های شغلی، ارتقای بهره‌وری در تولید و ارائه خدمات بخش کشاورزی به مروج ارائه می‌شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس اداره شرکتهای فنی و مهندسی کشاورزی در سفر یکروزه خود به استان به همراه مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از روند اجرای طرح نظام نوین ترویج مرکز جهاد کشاورزی بالانج ارومیه بازدید کردند و در جریان این بازدید پیشنهاداتی در راستای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور ارائه دادند.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: کشاورزی ، محققین ، عرصه ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.