یاسوج؛

تولید و صادرات سیمان مارگون تا پایان امسال

سرمایه گذار لبنانی کارخانه سیمان مارگون گفت: این واحد صنعتی و معدنی تا پایان 1395 به مرحله تولید و صادرات می رسد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عباس فواض در نشستی با خبرنگاران و مدیران کهگیلویه و بویراحمد افزود: این واحد صنعتی و معدنی سالانه یک میلیون تن سیمان تولید و صادر خواهد کرد.

وی ایران را کشور فرصت ها نامید و گفت: به بسیاری از کشورهای دنیا در قاره های مختلف سفر کرده ام و گفته ام که ایران بهترین موقعیت را برای سرمایه گذاری از لحاظ همکاری دولت و مردم، انرژی، امکانات، امنیت و مواد معدنی دارد.

فواض در ادامه عنوان کرد: تلاش ها بر این است که کارخانه سیمان مارگون به عنوان الگویی از همکاری ها و همدلی ها برای سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود.

این کارخانه با چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، یک میلیون تن سیمان و 27 نوع محصول تولید خواهد کرد.

این کارخانه در بخش مارگون؛ یکی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده و عباس فواض مهمترین دلیل سرمایه گذاری خود را قرار داشتن آن در این منطقه محروم عنوان کرده است.

وی در ادامه گفت: ایران مهمترین کشور و پناهگاه شیعیان جهان است و من این کشور را کشور خودم می دانم.

عباس فواض با دعوت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به این شهر سفر کرده است تا مراحل نهایی بهره برداری از این پروژه با حضور مسئولان استانی تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کارخانه سیمان مارگون از چند جنبه از طرح‌های ویژه است و به همین دلیل اهمیت مضاعفی برای مدیریت استان دارد.

مجید محنایی افزود: این طرح از نظر حجم سرمایه گذاری، میزان اشتغال، شرایط زمانی تحریم، سرمایه گذاری خارجی و قرار گرفتن آن در منطقه‌ای محروم سبب خاص بودن آن شده است و به همین دلیل همه شرایط لازم برای تسهیل در بهره برداری از آن فراهم می‌شود.

وی یکی از مهمترین نیازهای آینده این کارخانه را راه ارتباطی مناسب آن دانست و گفت: بهترین راه برای صادر کردن محصولات این واحد جاده پاتاوه به دهدشت است که تا پایان سال 1396 به بهره برداری می‌رسد.

با بهره برداری از جاده پاتاوه دهدشت ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستا در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه و جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از راه‌های مناسب و استاندارد برخوردار خواهند شد.

با بهره برداری از این جاده، کالاهای ساخته شده در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند از راه دریاهای آزاد صادر شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز در این نشست گفت: حمل و نقل مناسب و دسترسی به آب‌های آزاد از جمله نیازهای مهم سال آینده این کارخانه است که این مهم، همکاری دولت را نیاز دارد.

جبار کیانی پور افزود: این شرکت در چند سال اخیر با مشکلات بانکی، بیمه، حمل و نقل، افزایش نرخ ارز و برآوردها برای قیمت تمام شده محصول روبرو شده است که نیازمند حمایت دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی نیز گفت: زمین‌های تحویل شده به این کارخانه از جمله منابع طبیعی و ملی ایران است.

عزت الله بهشتی فر بیان کرد: معارضان اجتماعی این طرح نتوانسته اند سندی که نشان دهنده مالکیت آنها بر این زمین ها باشد ارائه دهند بنابراین زمین مورد نظر مربوط به منابع طبیعی است.

ساخت این کارخانه از سال 1385 شروع شده بود و براساس برنامه ریزی های می بایست در سال گذشته به بهره برداری می رسید اما به دلیل چالش های پیش بینی نشده این زمان به سال جاری منتقل شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.