گیلان؛

تجهیز هلال احمر گیلان به بالگرد امداد

یک فروند بالگرد امداد امروز به جمعیت هلال احمر گیلان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ بالگرد پیشرفته امدادی با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در رشت به  جمعیت هلال احمر گیلان تحویل داده شد.

این بالگرد امدادی ظرفیت حمل 15 نفر را دارد.

امکان پرواز در شب  و دریا از ویژگی های بارز بالگرد پیشرفته  جمعیت هلال احمر گیلان است.

همچنین امروز 10 دستگاه خودروی پشتیبانی عملیات امدادرسانی، یک خودروی نجات تیپ 2 به همراه تعدادی تجهیزات امدادرسانی انفرادی امروز به جمعیت هلال احمر گیلان تحویل داده شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان که پیش از تحویل تجهیزات امدادرسانی در رشت تشکیل شد، گفت : امسال برای  امدادرسانی سریع در مواقع بروز حوادث پیش بینی نشده 6 بالگرد جدید خریداری و در اختیار استان ها قرار گرفت.

اسماعیل نجار افزود: در تلاشیم با تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص اعتبار بیش از پیش استان های حادثه خیز کشور را به تجهیزات امدادرسانی مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش تلفات باید خطرها و حوادث شناسایی کرد، گفت: با آموزش می توانیم از مردم برای امداد رسانی کمک بگیریم.

معاون وزیر کشور در خصوص ساخت خانه های غیراستاندارد در کشور به ویژه در تهران هشدار داد و افزود: ساخت خانه ها بر روی گسل، استفاده از مصالح غیراستاندارد و نبود نظارت درست در این بخش می تواند سبب بروز بحران در کشور شود.

اسماعیل نجار به لزوم برگزاری مانورهای مقابله با بحران در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری مانور عاملی برای حفظ و ارتقای آمادگی نیروهای امداد رسان است.

استاندار گیلان نیزبا بیان اینکه این استان یکی از 5 استان نخست حادثه خیز کشور است گفت :تجهیزات مقابله با بحران در گیلان کافی نیست.

محمدعلی نجفی از توزیع ناعادلانه اعتبارات مدیریت بحران در کشورانتقاد کرد و افزود : گیلان در سالهای گذشته بحران های نظیر سیل، برف، رانش و آتش سوزی جنگل را تجربه کرده است اما میزان اعتبارات اختصاص یافته به این استان  بسیار کم است.

رییس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت نیز با بیان اینکه باید حوادث احتمالی درهر شهرستان شناسایی و برای مقابله با آن برنامه ریزی درست شود، افزود: فرمانداران می توانند در این راستا نقشی تاثیر گذاری ایفا کنند و سبب کاهش تلفات شوند.

مهرداد لاهوتی بائوج در ادامه با اشاره به اینکه اگرچه گیلان یکی از استان های حادثه خیز کشور است  اما اعتبارات اختصاص یافته ناکافی است خاطر نشان کرد: در حالی که اعتبارات اختصاص یافته به گیلان ناچیز است اما به برخی از استان ها که در مقایسه با گیلان کمتر حادثه خیز  هستند 600 میلیارد ریال اختصاص یافته است.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.