ساری،

حکایت زندگی نام آشنای نا آشنا

خانم نکایی با تعلیم قرآن در منزل خود زکات علم خود را می پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خانم ذبیحی، اهل شهرستان نکا 22 سال گذشته در کلاس های نهضت سوادآموزی خواندن و نوشتن را یاد گرفت و دو سال پس از آن توانست خواندن قرآن را هم یاد بگیرد.

 

این خانم گفت: برای اینکه زکات علمم را پرداخت کنم تصمیم گرفتم به صورت رایگان قرآن را به دیگران آموزش دهم.

حکایت زندگی نام آشنای نا آشنا+ تصاویر

خانم ذبیحی افزود: در این 20 سالی که آموزش قرآن را شروع کردم، تاکنون به حدود 500 نفر قرآن آموزش دادم و قصد دارم این آموزش ها را همچنان ادامه دهم.

این خانم اکنون به 20 نفر از افرادی که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند، در منزلش قرآن آموزش می دهد تا به گفته خودش زکات علمش را اینگونه پرداخت کند.

یکی از افرادی که برای آموزش قرآن به منزل خانم ذبیحی می آید ، می گوید: سواد خواندن و نوشتن نداشته و دو سال است که توسط این خانم به وسیله آموزش حروف الفبا با نقاشی قرآن را به راحتی می خواند.

حکایت زندگی نام آشنای نا آشنا+ تصاویر

افرادی که در حال حاضر رای یادگیری قرآن به خانه این خانم می آیند 40 تا 65 سال هستند.

یکی از مسن ترین افرادی که به این کلاس قرآنی می آید، گفت: فکرش را هم نمی کردم که در سن 65 سالگی بتوانم به این خوبی قرآن را بخوانم.

یکی دیگر از شاگردان این خانم می گوید: در قبال آموزشی که در اینجا می بینیم هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنیم و خواندن قرآن زندگی ما را متحول کرده است.

خانم ذبیحی اتاق دیگر خانه اش را کلاش آموزش خیاطی کرده است و به صورت رایگان به افراد آموزش می دهد.

حکایت زندگی نام آشنای نا آشنا+ تصاویر

یکی از هنرجویان او می گوید: این خانم خیاطی را به صورت رایگان به ما آموزش می دهد و من به طور کامل دوختن لباس ها را یاد گرفتم.

یکی دیگر از هنرجویان که دو سال است برای آموزش به اینجا می آید، گفت: به طور کامل خیاطی را یاد گرفتم و به زودی قصد دارم برای خودم مغازه خیاطی تشکیل دهم.

خانم ذبیحی علاوه بر آموزش رایگان قرآن و خیاطی در منزلش، در تهیه جهیزیه برای نیازمندان و پرداخت کمک هزینه درمان برخی بیماران با کمک افرادی که در کلاس قرآن شرکت میکنند، مشارکت دارد.

گزارش از سیده حکیمه موسوی ازنی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.