اجرای طرح تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو در هاله‌ای از ابهام

رییس سازمان غذا و دارو طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را در مراحل مقدماتی خواند و گفت: امیدواریم این طرح به مرحله اجرا نرسد.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به انتشار خبری مبنی بر کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص در سازمان غذا و دارو بیان کرد: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان که این خبر به نقل از وی منتشر شده بود آن را تکذیب کرد. گاهی اوقات رسانه ها مغرضانه یا ناآگاهانه مطالب کذب منتشر می کنند. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر سه مورد تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت توسط چند نماینده در حال پیگیری است و هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. دکتر هاشمی و بنده پاسخ‌هایمان را به صورت کتبی ارائه دادیم و در کمیسیون بهداشت و درمان نیز حضور پیدا کردیم. 
 
دیناروند با اشاره به اینکه چند سوال از این طرح به سازمان غذا و دارو مربوط می شود، افزود: با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان و ارائه پاسخ ها نمایندگان را قانع کردیم که البته هیچ گاه در بی خطا بودن اقداماتمان ادعایی نداشتیم و هر کجا نیاز به اصلاح داشت شجاعانه عمل کردیم. اقدامات وزارت بهداشت با عقل، منطق، تدبیر و برنامه ریزی پیش می رود پس باید این وزارت خانه خود را برای این قبیل سوالات آماده کند. 
 
رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: تا چهار سال گذشته هیچکس نام سازمان غذا و دارو را نشنیده بود. زمانی که سازمان غذا و دارو از کاهش 350 میلیون دلاری واردات در سال 94 نسبت به سال 92 خبر داد طبیعی به نظر می‌رسید که افراد کلیدی در امر واردات ضربه بخورند.
 
دیناروند اقدامات وزارت بهداشت را در جهت رفاه مردم، اجرای طرح تحول سلامت و سیاست های کلان دانست و اضافه کرد: روز گذشته با 30 شرکتی که حمایت از تولید داخلی، منافع‌شان را خدشه دار کرده بود جلسه داشتم. بدیهی است که حرکت در راستای سیاست ها و حمایت از تولید داخلی منتقدانی را برای سازمان غذا و دارو به همراه داشته باشد که البته این شرکت ها راه های بسیاری برای جبران ضررهای خود دارند. 
 
وی با اشاره به رضایتمندی بیشتر مردم از وزارت بهداشت نسبت به سایر دستگاه ها یادآور شد: با وجود محدود بودن امکانات بودجه و نیروی انسانی، مردم ایران به حداقل تلاش ها پاسخ رضایتمندانه می دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: امیدواریم طرح تحقیق و تفحص اجرایی نشود و عملکرد خالصانه وزارت بهداشت در مراحل مقدماتی به نمایندگان اثبات شود، البته تنها یک نماینده نیاز به توضیح بیشتر و برگزاری جلسه برای تبادل اطلاعات دارد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار