اراک ؛

فردا آغاز احداث 111 پروژه بهداشتی در استان مرکزی

کلنگ احداث111 پروژه بهداشتی دوشنبه یکم آذر ماه با حضور مسئولان اراک در مرکز مشاوره و آزمایشگاه پیش از ازدواج شهرستان اراک به زمین زده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  دکتر جواد نظری رییس مرکز بهداشت در استان ضمن اعلام این خبر گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با جذب بیش از 300 مراقب سلامت در رشته های تخصصی مورد نیاز ، تعمیر، تجهیز و بازسازی مراکز موجود خون تازه ای در پیکر نحیف بهداشت استان مرکزی به جریان افتاد. 

نظری تصریح کرد: این پروزه در قالب ساخت 31 خانه بهداشت ، 29 پایگاه سلامت، 25 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 23 محل زیست پزشک، یک مرکز آموزش بهورزی و 3 ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان تعریف شده که با اعتباری بالغ بر 440 میلیارد ریال اجرایی می شود.

وی گفت: 50 درصد هزینه ساخت این پروژه از سوی وزارت بهداشت ، 35 درصد از سوی استانداری مرکزی و 15 درصد باقیمانده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک  پرداخت می شود که 10 درصد هزینه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وی گفت: مدیران شبکه و مراکز بهداشت نیز متعهد شده اند تا از ظرفیت بالقوه خیرین سلامت جهت تسریع و بهبود ساخت این مراکز استفاده نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه این پروژه ها در 10 شهرستان استان اجرایی می شود گفت: 40 پروژه در اراک و  71 پروژه در سایر شهرستانها اجرایی می شود.

گفتنی است این برنامه ساعت 10 صبح فردا در اراک ، خیابان قائم مقام، میدان ساعت، جنب پارک آزادی، مرکز مشاوره و آزمایشگاه پیش از ازدواج برگزار می شود  و  به صورت ویدئو کنفرانس در سایر شهرستانها همزمان با اراک اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.