جوانترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس

10 نفر از جوانترین بازیکنانی که در تاریخ لیگ برتر انگلیس بازی کرده اند معرفی شدند.

جوانترین بازیکن های تاریخ لیگ برتر انگلیسبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،برخی از بازیکنان فوتبال سریع تر از بقیه رشد می کنند و به سطح بالای فوتبال می رسند. آنها زمانی که هنوز نوجوان هستند در لیگی حرفه ای پا به توپ می شوند.  برخی از بازیکنان هم هستند که فوتبال را از کودکی آغاز می کنند و زمانی که به نوجوانی می رسند،‌ باتجربه تلقی می شوند. 

در این گزارش 10 بازیکنی که جوانترین های تاریخ لیگ انگلیس بوده اند را معرفی می کنیم :


1 . متئو بریگز ( 16 سال و 65 روز‌) :‌ جوان ترین بازیکنی که در تاریخ لیگ انگلیس حضور داشته است.  وی در سال 2007 در دیدار تیم های فولهام و میدلزبورو نخستین بازی اش را در این لیگ انجام داد. این بازیکن 25 ساله است و در تیم کولچستر یونایتد توپ می زند. او از 10 سالگی در آکادمی جوانان فولهام به فوتبال روی آورد.

2. ایتزی براون ( 16 سال و 117 روز) : این بازیکن در سال 2013 نخستین بازی اش را در لیگ برتر انگلیس در تیم وست برومویچ انجام داد. او در پست هافبک هجومی بازی می کند. براون که در حال حاضر 19 ساله است در تیم روترهام یونایتد بازی می کند. البته وی به صورت قرضی از چلسی به این تیم پیوسته است.

3. آرن لنون ( 16 سال و 128 روز) : اهالی فوتبال معمولا این بازیکن را می شناسند زیرا در لیگ انگلیس نامی برای خود دست و پا کرده است.  او در سال 2003 بازی اش را در لیگ انگلیس آغاز کرد. لنون که سابقه بازی در تیم ملی انگلیس را نیز در کارنامه اش دارد، در حال حاضر در تیم اورتون این کشور توپ می زند.

4. راشیان هبرن مورفی ( 16 سال و 176 روز‌ ) : این بازیکن در سال 2014 فوتبال حرفه ای اش را با تیم استون ویلا آغاز کرد. او برای تیم جوانان استون ویلا در 21 بازی ، موفق شده بود 18 گل را به ثمر برساند. این مهاجم انگلیسی هنوز هم در تیم استون ویلا بازی می کند و امید دارد که به تیم ملی انگلیس دعوت شود.

5. خوزه بکستر ( 16 سال و 191 روز) : این بازیکن در سال 2008 با اورتون فوتبال حرفه ای اش را آغاز کرد،  در آن سال به جوانترین بازیکن لیگ برتر انگلیس تبدیل شد. در حال حاضر این بازیکن انگلیس که 24 سال دارد در تیم شفلد یونایتد توپ می زند.

6. گری مکشفری  ( 16 سال و 198 روز ) : وی نخستین بازی اش را در لیگ برتر انگلیس سال 1999 در تیم کاونتری انجام داد. این وینگر  به عنوان بهترین بازیکن جوانان تیم کاونتری نیز انتخاب شده بود. وی در سال 2006 به بیرمنگام رفت و در نخستین فصلش 13 گل را برای این تیم به ثمر رساند. مکشفری اکنون  34 سال دارد و در تیم دمکستر راورز بازی می کند.

7. جک رابینسن ( 16 سال و 250 روز) :‌ در سال 2010 نخستین بازی حرفه اش در لیگ برتر انگلیس را برای تیم لیورپول انجام داد سپس به صورت قرضی در تیم های دیگری بازی کرد و عملکرد بسیار خوبی را از خودش به نمایش گذاشت اما مصدومیتی که برایش پیش آمد،‌ جلوی پیشرفتش را گرفت. در حال حاضر او در تیم کوئینز پارک رنجرز بازی می کند.

8. جک ویلشر ( 16 سال و 255 روز) : هافبک انگلیسی که نام آشنا شده است و هواداران فوتبال او را می شناسند. ویلشر در سال 2008 نخستین بازی اش را برای توپچی های لندنی انجام داد. این بازیکن جوان در تیم ملی انگلیس نیز بازی کرده و در صورتی که مصدوم نباشد، عملکرد بسیار خوبی دارد. ویلشر در حال حاضر 24 سال دارد و به صورت قرضی در تیم بورنموث توپ می زند.

9.  مارک پلاتس ( 16 سال و 264 روز) : او در سال 1996 نخستین بازی اش در لیگ برتر انگلیس را برای تیم شفیلد یونایتد انجام داد. وی سابقه بازی در تیم دانش آموزی انگلیس را نیز در کارنامه اش داشت. در حال حاضر 37 ساله است و از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

10. جیمز وان ( 16 سال و 270 روز ) : او نیز از دیگر بازیکنان جوان تیم اورتون انگلیس بود که در سال 2005 نخستین بازی اش را برای این تیم انجام داد. او در نخستین بازی اش 1 گل به ثمر رساند و مربی اورتون را تحت تاثیر قرار داد. وان اکنون 28 سال دارد و به عنوان مهاجم در تیم بری اف سی توپ می زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار