یاسوج؛

رونمایی از فیلم مستند «شیون تیرآبگون» در یاسوج

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم مستند «شیون تیرآبگون» از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری این استان دهه آخر ماه صفر سال جاری در یاسوج رونمایی می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمدشریف اسلامی با موضوع برنامه های دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: این فیلم مستند به آیین عزاداری زنان استان در روز عاشورا پرداخته است.

وی گفت: کارگردان فیلم مستند «شیون تیرآبگون» محمد سلیمی از فیلمسازان جوان استان است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت دهه آخر ماه صفر سال جاری توسط حوزه هنری این استان برگزار می شود.

اسلامی بیان کرد: آیین تعزیه حضرت ابوالفضل (ع) در روز اربعین حسینی سال جاری توسط تعزیه خوانانی از استان اصفهان در یاسوج برگزار خواهد شد.

وی برپایی نمایشگاه عکس «اربعین» را از جمله برنامه های دهه آخر ماه صفر سال جاری دانست و عنوان کرد: آثاری از عکاسان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع آیین عزاداری عاشورا در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی بدون ارائه آمار، ابراز داشت: پوسترهایی با موضوع اربعین حسینی توسط هنرمندان گرافیست حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

وی گفت: نمایشگاهی از این پوسترها در دهه آخر ماه صفر سال جاری در یاسوج برپا می شود.

اسلامی بدون اشاره به آمار، اظهار داشت: آثار تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت در این دهه در یاسوج رونمایی خواهد شد.

وی افزود: کلیپ «مدافعان حرم» ساخته جواد هادی اصل از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد نیز از جمله آثاری است که در دهه آخر ماه صفر سال جاری در یاسوج رونمایی می شود.

اسلامی پخش و نقد فیلم مستند «اربعین» ساخته ناصر تقوایی و برپایی نمایشگاه عکس «زائران رضوی» را از دیگر برنامه های حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این دهه برشمرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.