جواد مزدآبادی:

جشنواره فیلم یاس با جلب اعتماد فیلمسازان به قوام خوبی رسیده است

پس از برگزاری سه دوره، جشنواره فیلم یاس به قوام خوبی رسیده و به نظر می رسد اعتماد فیلمسازان نسبت به این جشنواره جلب شده است.

جواد مزدآبادی که امسال با فیلم «شهر هزار رنگ» در چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعامل دو طرفه ای که میان مسوولان برگزاری جشنواره و فیلمسازان شکل گرفته است درباره کیفیت این جشنواره، گفت: با توجه به ضعف بخش ویدیویی جشنواره فیلم فجراز ابتدای شکل گیری جشنواره یاس هدفمندی ویژه ای درباره تولید فیلم های تلویزیونی صورت گرفت و با ارزیابی این آثار در جشنواره ای جداگانه فیلم های ویدیویی از کیفیت بالاتری برخوردار شدند.

وی با اشاره به اهداف مثبتی که با برگزاری جشنواره فیلم یاس می تواند امکان تحقق بیابد، تصریح کرد: مسئولان جشنواره می توانند راهکاری پیش گیرند تا پخش کننده های فیلم های ویدیویی در راستای حمایت از این گونه فیلم ها هدف گذاری کنند. مشکل اصلی در حوزه فیلم های ویدیویی عرضه فیلم ها است و با وجود سرمایه گذاری در زمینه تولید بالانسی میان تولید و عرضه وجود ندارد و معمولا فیلم های تولید شده به شیوه درست به دست مخاطبان نمی رسند.

کارگردان «طاووس های بی پر» با بیان این که فیلمسازان از پایگاه قدرتمندی برای عرضه فیلم های خود برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: جشنواره با یک تعامل ویژه با پخش کنندگان می تواند در آن ها ایجاد انگیزه کند و به این شکل تهیه کنندگان و سرمایه گذاران با قوت قلب بیشتری سراغ فیلمسازان بیایند.

وی عدم وجود آمار دقیق از میزان فروش فیلم های ویدیویی را یکی از مشکلات این حوزه دانست و افزود: سرمایه گذاران در حوزه فیلم های ویدیویی معمولا متضرر می شوند و تولیدات هر سال کاهش می یابد. مسلما جشنواره یاس وظیفه ای در زمینه حل مشکل سینما برعهده ندارد اما ایجاد فرصتی برای درد و دل فیلمسازان در این زمینه می تواند منجر به یافتن راه حلی برای برطرف شدن این مشکل شود.

مزدآبادی در پایان با اشاره به وجود سرمایه گذاران مختلفی چون تلویزیون و یا اشخاص در حوزه فیلم های ویدیویی پیشنهاد داد: بهتر است بخشی با عنوان کشف استعدادهای جوان وجود داشته باشد تا افرادی که با حداقل سرمایه موفق به ساخت فیلم شده اند امیدی برای دیده شدن در کنار آثار پرهزینه داشته باشند.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری مصطفی ابطحی 22 تا 27 آذرماه در شهر رامسر برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار