اصفهان؛

لهستان به‌دنبال عقد پیمان خواهرخواندگی اصفهان

معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان گفت: ما در تلاشیم تا این روابط را به پیوند خواهرخواندگی اصفهان با شهر تاریخی کراکوف لهستان برسانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تادئوش کوشچینسکی،که به ایران سفرکرده است در دیدار با نماینده انجمن دوستی ایران و لهستان در اصفهان از جذابیت‌های گردشگری ایران سخن گفت و اظهار داشت: زمانی که از شهرهای مختلف ایران همچون تهران، یزد و اصفهان بازدید کردم، بسیار شگفت‌زده شدم و اصلاً تصور نمی‌کردم که ایران آنقدر زیبا باشد، از معماری ساختمان‌ها و زیرساخت تا برخورد پر از مهر مردم همگی برایم شگفت‌انگیز بود و اکثر لهستانی‌ها نمی‌دانند که ایران آنقدر جذاب است.

معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان درباره برخورد مردم ایران با بیان اینکه شناخت ایران و لهستان از یکدیگر، منجر به تحکیم و توسعه همکاری‌های درازمدت در همه زمینه‌ها می‌شود،افزود: قبل از هر چیز باید بگویم که مردم ایران بسیار مهربان هستند و برخورد بسیار دلپذیری دارند و برخوردشان با خارجی‌ها محترمانه است.

کوشچینسکی یکی از برنامه‌های حضور خود در اصفهان را بازدید از آرامگاه لهستانی‎ها در این شهر بیان کرد و با اشاره به میزبانی شایسته ایرانی‌ها از آوارگان لهستانی در دوره سخت جنگ جهانی دوم تصریح کرد: در آن دوره مخوف جمع زیادی از نخبگان لهستان در جنگل کاتین قتل‌عام شدند و بسیاری از لهستانی‌ها از کشورشان به سیبری تبعید شدند و دولت ایران 120 هزار لهستانی را پناه داد و به همین دلیل ما خود را مدیون دولت و مردم ایران می‌دانیم.


وی با بیان اینکه شناخت دقیق‌تر دو کشور ایران و لهستان از یکدیگر، منجر به تحکیم و توسعه همکاری‌ها و ارتباطات دراز مدت در همه زمینه‌ها می‌شود، بیان کرد: ما همه سعی خود را می‌کنیم که رابطه فرهنگی خود را با ایران توسعه دهیم و بتوانیم این روابط را به پیوند خواهرخواندگی اصفهان با شهر تاریخی کراکوف لهستان برسانیم.

کوشچینسکی درباره اهمیت و تأثیر عقد پیمان خواهرخواندگی اصفهان و کراکوف در توسعه هر دو شهر خاطرنشان کرد: وزارت توسعه لهستان به‌دنبال تأسیس دفتر توسعه تجارت در ایران است و من در سفر بازگشتم به لهستان به مقامات کراکوف که آمادگی برقراری این ارتباط و خواهرخواندگی با اصفهان را دارند، ابراز حمایت از این ایده می‌کنم که مذاکره انجام شود.

وی با اشاره به شباهت‌های فرهنگی و تاریخی میان اصفهان و کراکوف لهستان، عقد پیمان خواهرخواندگی را زمینه‌ساز رشد صنعت گردشگری در هر دو شهر و کشور دانست و افزود: توسعه ارتباطات فرهنگی میان در هر کشور سبب رونق و رشد هرچه بیشتر صنعت گردشگری آن کشور می‌شود و ما به دنبال توسعه این صنعت و تبادل گردشگر با ایران و به‌ویژه اصفهان هستیم و تمام همت خود را برای ایجاد این ارتباط فرهنگی محکم به کار می‌گیریم.

وی اظهارامیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد امضای پیمان خواهرخواندگی این دو شهر مهم باشیم.

  طرح عقد پیمان خواهرخواندگی اصفهان و کراکوف مدتی است که از سوی انجمن دوستی ایران و لهستان در اصفهان در دست پیگیری است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار