همدان؛

اسکان بيش ازهزار زائر در بزرگراه کربلا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از اسکان 1572 زائر در بزرگراه کربلا خبر داد.

اسکان بيش ازهزار زائر در بزرگراه کربلابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه‌ای با اشاره به اینکه،  تمام نیروهای جمعیت هلال احمر استان وتجهیزات هلال‌احمر برای بازگشت زائران به کشور و استان همدان آماده هستند، گفت: با توجه به حجم گسترده عزیمت زائران به کشور عراق از مسیر همدان به منظور ایجاد آرامش‌خاطر و فراهم آوردن سفر با امنیت کامل اقدامات گوناگونی انجام شده است.

وی افزود: اعزام دو دستگاه آمبولانس به همراه سه نفر نجاتگر در مرز مهران و اعزام خودروی بیسیم به همراه کارشناس ارتباطات در منطقه کرت برای پیگیری امور زائران حادثه‌دیده یکی ازاقدامات انجام شده است.

کارخانه‌ای از اعزام 11 نفر از نیروهای کادر جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات امدادی به زائران خبر داد وادامه داد: 5 پست سیار و موقت به پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان در محورهای پرترافیک که شامل عوارضی جاده ساوه، میدان کربلا، زاغه بهار و بهراز اسدآباد است، همراه با نجاتگر و آمبولانس نیز افزوده شده است.

وی با اشاره به  اسکان 1572 زائر در بزرگراه کربلا از تاریخ 20 آبان‌ماه تا یکم آذرماه، بیان کرد: 10 هزار و 630 تخته پتو در مسجد و تکایای استان برای اسکان زائران توزیع شده است.

کارخانه‌ای تأمین آب به صورت بطری آب معدنی در پایگاه‌ها را از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر برای زائران اعلام کرد و یادآورشد: نصب 22 تخته چادر برای استراحت و ادای فریضه نماز در ورودی شهرستان‌ها، ارائه خدمات سرپایی در مسیرهای اصلی به زائران شامل کنترل فشارخون نیز در راستای کمک به زائران انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با بیان اینکه برای بازگشت زائران به کشور آمادگی 100 درصدی را داریم، اظهار داشت: 4 دستگاه خودروی سنگین، 6 دستگاه وانت سواری و 4 دستگاه آمبولانس به صورت آماده‌باش فعالیت میکنند.

وی ازآماده‌ باش تیم‌های واکنش سریع برای امداد رسانی احتمالی خبر داد و ادامه داد: 12 پایگاه ثابت امداد و نجات بین جاده‌ای استان برای امداد رسانی، نجات و اسکان در راه ماندگان که شامل گردنه آوج، رزن به قزوین، سردرود، همدان به زنجان، گردنه اسدآباد، صالح‌آباد، غرب کشور، پلیس راه همدان- تهران، تجرک، بزرگراه ساوه- همدان، خیرآباد، تویسرکان، زاغه، ملایر- همدان، پیروز، ملایر- اراک، فیروزان، نهاوند، شیرین‌سو، کبودراهنگ- زنجان، گل‌تپه و محور غارعلیصدر است که بشکل آماده‌ باش هستند.

کارخانه‌ای از کلیه هم‌استانی‌ها خواست تا برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین و افزایش خطر تصادف در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در محور استان خودداری کنند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: اسکان ، زائر ، کربلا ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.