تبریز؛

ضرورت تسریع در راه اندازی بیمارستان جدید سراب

تنها بیمارستان شهرستان سراب با گذشت بیش از 40 سال از عمر آن اکنون جوابگوی نیاز بیماران آن نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی سراب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز گفت:بیمارستان موجود شهرستان سراب در سال1356 با ظرفیت 54 تخت ایجاد شده است .

بایرامی ادامه داد: بیمارستانی که برای 54 تختخواب طراحی شده با مدیریت مناسب برای 134 تخت خدمت رسانی می کند که در زمان شیوع برخی بیماری ها میزان بستری تا 175 تخت می رسد و این وضعیت جز فشار کاری برای پرسنل بیمارستان نتیجه دیگری ندارد فلذا وضعیت موجود لزوم تسریع در تکمیل بیمارستان جدید را می طلبد.

وی با توجه به وضعیت کمبود تخت در  بیمارستان امام خمینی سراب اظهار داشت: یا مشکل باید از طریق تکمیل بیمارستان جدید رفع شود و یا با کاهش متخصصان در رشته های مختلف که کاهش متخصصین به هیچ وجه مورد قبول مردم و به نفع شهرستان نخواهد بود.

دکتر بایرامی  افزود: دولت در تلاش است  که این بیمارستان را در مساحت 30هزار متر مربع با 14 بخش درمانی و در 4 طبقه  به بهره برداری برساند.

وی افزود: بخش دیالیز این بیمارستان هم  50درصد بیشرفت داشته است و در حال انجام میباشد  که با توسعه بخش دیالیز ، این بخش را تبدیل به قطب بیماران دیالیزی در بین شهرستانهای اطراف  خواهیم  کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی سراب نیز گفت: در سال 1392 عملیات احداث بیمارستان 160 تختخوابی سراب آغاز شده واین پروژه در دو فاز انجام شده  وفاز اول در مدت دو سال به اتمام رسیده  است.

هاشم زاده  افزود: فاز دوم هم در مجموع 96 درصد پیشرفت  فیزیکی دارد که پیش بینی می شود امسال به بهره برداری برسد.

 موحدین ناظر پروژه بیمارستان جدید نیز گفت: محدودیت فصلی ، اصلاح وتغییرات نقشه های ابلاغی  از علل این تاخیر بوده  است.

وی افزود:از طرف دیگر  خبر خوشایند این است که این پروژه در حال نازک کاری و تحویل موتور خانه است.

فرماندار سراب نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تبریز گفت : بیمارستان 160 تختخوابی در حال احداث ، تا دهه فجر سالجاری تکمیل ، تجهیزو به بهره برداری می رسد .

داود گرشاسبی افزود:همزمان با افتتاح بیمارستان و تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی،تجهیز بیمارستان نیز با اعتبار پیش بینی شده 140میلیارد ریال صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پروژه بیمارستان در حال ساخت با 60درصد تحویل دولت یازدهم شد که هم اینک 92درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ،در مورد تغییرات جدید و اصلاح نقشه بیمارستان جدید گفت: با درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد بخش دیالیز و تداوم خدمات دهی به بیماران کلیوی اصلاحاتی در نقشه ساختمانی بیمارستان سراب در حال انجام است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار