ضرغامی؛

برخی آثار موذن زاده باید ثبت تاریخی شوند

عزت الله ضرغامی با انتشار فیلمی از سلیم موذن زاده اردبیلی در صفحه اینستاگرامش، یاد آن مرحوم را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با درگذشت سلیم موذن زاده اردبیلی عزت الله ضرغامی فیلمی از نوای زینب زینب آن مرحوم را با کاربران صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و از برخی آثار آن مرحوم که با زبان ترکی برای اهل بیت خوانده بود یادی کرد. 

وی در پست خود نوشت: آذرخش دل‌ها سلیم مؤذن زاده اردبیلی، مداح بی‌‌بدیل اهلبیت(ع)، در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.
رحمت و رضوان الهی بر او باد! او می‌گفت حنجره‌اش وقف سیدالشهداء است و در جای دیگری آن را خرج نمی‌کند! به خوبی ردیف‌های موسیقی و فنون و مهارت‌های کلاسیک آواز را می‌شناخت و به زیبایی و استادی هر چه تمام‌تر اجرا می‌کرد. در جلسات متعددی با او بوده‌ام. به زبان ترکی و فارسی و عربی می‌خواند. همه‌شان جانسوز و تکان‌دهنده! بسیاری از فارسی زبانان که معنای اشعار و ذکر مصیبت‌های ترکی او را متوجه نمی‌شوند با ملودی زیبا و فراز و فرودهای سحرکننده‌اش ارتباط عجیبی برقرار می‌کنند و سراسر وجودشان پر از عشق و حال و محبت به اهلبیت(ع) می‌شود.

در مراسم بین المللی پیرغلامان اهل بیت(ع) از او تجلیل کردیم. در آنجا به زبان انگلیسی هم خواند! میهمانان انگلیسی زبان همراه سایرین با نوای «آی لاو حسین جانم» او را همراهی کردند. او 60 سال خواند و دلها را آتش زد. برخی آثار او مثل «زینب زینب» جزو میراث فرهنگی ماست و باید ثبت تاریخی شود. او و برادر بزرگترش رحیم مؤذن زاده اردبیلی، صاحب اذان معروف، پربرکت و ماندگار شدند. اعلی الله مقامهما. از حاشیه‌ها دور بودند و وجودشان را وقف اهلبیت(ع) و ولایت کردند. خوش به سعادتشان.

ویدئو مربوط به مراسم تجلیل از این مرد بزرگ در مراسم بزرگذاشت پیرغلامان اهلبیت(ع) است. مرحوم آهی، پیرغلام مشهور نیز در تصویر دیده می‌شود.



برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی صمدی
۲۱:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۵
با عرض تسلیت این ضایعه بزرگ،
خداوند را شاکرم که ساعاتی در محضر ایشان بوده ام. اصل نوای انگلیسی ایشان هم بدین صورت می باشد:
"My life Hussein my life....Oh life oh my lives"
به معنی جانم حسین جانم ای جان جانانم.
آخرین اخبار