رئیس سازمان غذا و دارو؛

کارد به استخوان رسیده است/ بدهی 2 هزار میلیاردی به داروخانه‌های کشور

رییس سازمان غذا و دارو وضعیت مطالبات داروخانه‌ها را نامطلوب خواند و گفت: کارد به استخوان رسیده است.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به یکی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت گفت: قبل از اجرای این طرح به طور میانگین 40 درصد نسخ دارویی و تجهیزاتی بیماران در بیمارستان تامین می شد اما اکنون این آمار به بیش از 97 درصد افزایش داشته است. 

دیناروند با اشاره به اینکه این روند در سال 95 با مشکل مواجه شده است، بیان کرد: بیمه نتوانسته هزینه ارائه خدمات مراکز درمانی را جبران کند. اکنون مطالبات داروخانه ها از سازمان های بیمه گر به 9 ماه و مطالبات بیمارستان ها به یکسال رسیده است. به عبارتی می توان گفت کارد به استخوان رسیده است. 

رییس سازمان غذا و دارو از پیگیری اصلاحیه بودجه بیمه سلامت خبر داد و افزود: دولت اعتباراتی را برای این سازمان در نظر گرفته که از پیگیری های آن یک ماه می گذرد. امیدواریم در آبان ماه یا اوایل آذرماه اعتبارات تخصیص داده شود. 

وی بازار دارویی کشور را 12 هزار میلیارد اعلام کرد و ادامه داد: مطالبات 8 ماه فروش داروخانه ها، به عنوان دارنده 50 درصد بازار دارویی، 2 هزار و 200 میلیارد تومان است. از طرفی برای داروخانه های کوچک تامین نقدینگی بسیار مشکل است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ضحي
۱۶:۳۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
اون موقع كه حقوق پزشگان ومتخصصان رازياد ميكرديد بايد ياد اين كمبود بودجه مي افتادين !!وقتي يك متخصص كارانه ١٠٠ميليوني ميگيره حساب كنيد مادر كشور چندتا متخصص داريم وچقدر بودجه صرف ميشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۲۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۵
ساختار وزارت بهداشت یا باید عوض شود یا وزارت خانه جدیدی درست شود. باید وزارت بهداشت از فقط درمان محور به پیشگیری محور بیماریها تبدیل شود با این روند افزایشی بیمارها مطمئن باشید اگر کل پول کشور را هم صرف وزارت بهداشت کنید بازهم کم است. موقعی روند کاهشی بیمار و بیماری را داشتید تازه می توانید به بیماران کنونی خدمات بهتری بدهید. با این روند کل ایران یا باید دکتر شوند و یا بیمار یا هر دو با هم.
آخرین اخبار