بوکان؛

فرش صلح آماده تحویل به سازمان ملل شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی خبر داد: بافت”فرش صلح”در بوکان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جعفرصادق اسکندری در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون با همت تعدادی از این هنرمندان در شهرستان بوکان، بافت و آماده‌سازی فرش صلح برای اهدا به سازمان ملل متحد با دستان رئیس جمهور ایران به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی از قطب‌های مهم تولید فرش در ایران به شماره رفته و عمده تولیدات آن نیز به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان این کالای نفیس نیز بارها و به اشکال مختلف، هنر خویش را در عرصه‌های جهانی به نمایش گذاشته‌اند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: مراسم رونمایی از این فرش با حضور مسئولان کشوری و استانی ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه چهارم آذر ماه در سالن سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان برگزار می‌شود و در این مراسم از بافندگان این فرش تجلیل به عمل می‌آید.

بایزید غفوری ” مدیر شرکت مهربافان صلح نواندیش در این خصوص گفت : کار بافت این فرش دو سال طول کشیده است و به همراه تهیه فیلم مستندی تحت عنوان فرش بافان سفید، نیم میلیارد تومان هزینه داشته است.او  گفت: فرش سفید صلح که در کلاس خود یعنی فرش دستبافت بی نظیر است، در دو تخته  ابریشم خالص و درجه یک در ابعاد ۲۲متر مربع  با ۲۲میلیون گره بافته شده است.وی تصریح کرد: هدف از بافت این فرشها انتقال پیام صلح و دوستی به جهان و مقصد نهایی آنها سازمان ملل متحد است.

بافت فرش سفید صلح با ایده پردازی "فخرالدین خضری” و "بایزید غفوری” مدیران شرکت مهربافان صلح نواندیش صورت گرفته است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.