نماینده طالبان در نشست صلح پگواش در اسلام‌آباد حضور نیافت

در نشست موسسه بین‌المللی کانادایی پگواش که در اسلام‌آباد برگزار شد هیچ نماینده‌ای از سوی طالبان حضور نداشته است.

نماینده طالبان در نشست صلح پگواش در اسلام‌آباد حضور نیافتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در نشست موسسه بین‌المللی کانادایی پگواش که در اسلام‌آباد برگزار شد هیچ نماینده‌ای از سوی طالبان حضور نداشته است.

در نشست موسسه پگواش که در مورد صلح بین طالبان و دولت افغانستان برگزار شده بود تنها اعضای جوامع مدنی و سران احزاب سیاسی افغانستان شرکت کرده بودند.

موسسه پگواش اعلام کرد که در آخرین دور از نشست‌های صلح که در اسلام‌آباد برگزار شد، باوجود دعوت این موسسه از طالبان، نمایندگی از این گروه حضور نیافتند.

این در حالی است که در گذشته نیز پگواش نشست‌هایی را در فرانسه، ژاپن، قطر، امارات و برخی دیگر از کشورها برگزار کرده بود اما در این نشست‌ها طالبان نیز شرکت کرده بودند.

نمایندگان طالبان در نشست سال گذشته موسسه پگواش که در دوحه برگزار شده بود با صدور بیانیه‌ای پیش شرط‌هایی را برای آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان اعلام کرده بوند.

طالبان در نشست قبلی «پگواش» در قطر  ایجاد دفتر رسمی، آزادی زندانیان، خروج نیروهای خارجی، لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه این گروه و پیش شرط‌های دیگری را برای شروع مذاکرات صلح وضع کرده بودند.

به نوشته تسنیم، طالبان هنوز دلیل عدم حضور در نشست پگواش در اسلام را اعلام نکرده است.

این در حالی است که روزنامه اکسپرس تریبیون چاپ پاکستان خبرداده که یکی از رهبران طالبان گفته است که آنها درحال رایزنی درخصوص شروع گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان می‌باشند.

به گفته این رهبر طالبان آن‌ها مشغول مذاکره درخصوص گزینه‌‌های گفت‌وگو از جمله با دولت افغانستان هستند.

این رهبر گروه طالبان خاطرنشان ساخته که این یک تصمیم در حد ملی خواهد بود و روند مشورت با قاطعیت انجام خواهد گرفت.

این عضو گروه طالبان تفکر طالبان مبنی بر جست جوی راه حل مشکل افغانستان از طریق نظامی را رد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.