کرمان؛

پرداخت یارانه به واحدهای ذغالسنگ

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:پرداخت یارانه به واحدهای ذغالسنگ به عنوان یک لایحه دربرنامه ششم در حال بررسی درکمیسیون صنایع ومعادن مجلس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهندس حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه مشکلات ذغالسنگ از سال 93 به طور جدی دنبال شده و جلسات استانی و ملی زیادی در این خصوص برگزار گردیده است، گفت: آن جلسات خروجی هایی هم داشته که یکی از آنان پرداخت یارانه به واحدهای ذغالسنگ به عنوان یه لایحه در برنامه ششم است و اکنون در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی می باشد.

وی با تشریح ماده های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: تصویب دو ماده قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید ظرفیت بسیار مناسبی برای استان کرمان که 36 درصد وصول حقوق را پرداخت می کند و عدد قابل ملاحضه ای می باشد، فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هر واحد صنعتی و یا معدنی که در جهت بهره وری یا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت کند می تواند از 10 درصد معافیت مالیاتی و 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی استفاده کند.

مهندس حسینی نژاد افزود: در راستای استفاده بهتر واحدهای صنعتی و معدنی از این دو ماده قانونی، قراردادهایی با دانشگاه های آزاد، شهید باهنر، تحصیلات تکمیلی، فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری منعقد شده است و مطمئنا ارتباط بهتر صنعت، معدن و دانشگاه را در پی دارد.

وی عنوان کرد: حوزه ذغالسنگ با مشکلاتی مواجه است و به دلیل عدم ایجاد زنجیره تولید در سنوات گذشته و مشکلات مالی، اکنون معادن با مشکلات فنی هم مواجه شده اند و باید تلاش کنیم با زیرساختی که فراهم شده این مشکلات را به حداقل برسانیم.

مهندس حسینی نژاد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: تا کنون با بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی و با حضور نمایندگان دستگاه های مربوط و نمایندگان دانشگاه ها جلساتی برگزار شده است تا همه واحدهای صنعتی و معدنی با ابعاد مختلف این دو ماده قانونی و ظرفیتی را که به وجود آورده است آشنا شوند و نگاه این بوده است که وجود این دو ماده قانونی تشویقی یرای واحدها باشد تا با دانشگاه ها ارتباط برقرار کنند و اعتماد ایجاد شود.

وی تاکید کرد: در فاز اول واحدهای معدنی می توانند تا 20 میلیارد تومان در یک سال از 10 درصد معافیت پرداخت حقوق دولتی استفاده نمایند و این کمک بزرگی می باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کرمان از اجرای این طرح استقبال کرده اند.

وی یادآور شد: بایستی ارتباط صنعت و معدن و دانشگاه را مستحکم کنیم تا از نتایج آن بهره مند شویم و واحدهای صنعتی و معدنی از کارهای پژوهشی که منجر به افزایش بهره وری و یا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استقبال کنند.

وی گفت: بحث ذغالسنگ را از سال 93 به طور جدی دنبال کردیم و جلسات استانی و ملی زیادی برگزار شد و خروجی آن جلسات هم مختلف بود که یکی از آنان پرداخت یارانه به واحدهای ذغالسنگ به عنوان یه لایحه در برنامه ششم است و اکنون در کمیسیون در حال بررسی می باشد.

وی افزود: نگاه ما باید این باشد که بر روی فرآوری ذغالسنگ کار کنیم و باید ارزش افزوده آن مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: یارانه ، زغالسنگ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار