اصفهان؛

بسیج اساتید سند راهبردی تولید و اشتغال را تدوین می‌کند

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان گفت: طرح پژوهشی تدوین سند راهبردی تولید، اشتغال و صادرات در سازمان بسیج اساتید تعریف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا حیدری  اظهارکرد: نظر به ضرورت حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با توجه به الگوی معرفی شده در سیاست‌های کلی نظام، طرح پژوهشی تدوین سند راهبردی تولید، اشتغال و صادرات در سازمان بسیج اساتید تعریف شد.

وی افزود: این طرح ملی دارای 31 برش استانی است که عملیات اجرایی آن سال گذشته در استان اصفهان با تشکیل شورای راهبری آغاز شد و هدف آن تدوین راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی و نیز بهبود عملکرد تولید، اشتغال و صادرات استان در قلمرو 24 شهرستان استان و 32 زیربخش است.

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه اصفهان گفت: شورای راهبری با حضور 9 نفر از اساتید به صورت هفتگی تشکیل جلسه داده و با انتخاب مدیر اجرایی و تیم تحقیقات، جلسات تیم تحقیقات آغاز و تقسیم کار صورت گرفت، همچنین شورای راهبری تهیه و تنظیم شاخص‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی، اصلاح و هماهنگ‌سازی پرسش‌نامه‌ها با ساختار اجرایی طرح، آماده‌سازی طرح فعالیت‌های عملیاتی و آماده‌سازی دفترچه راهنما و دستورالعمل انجام مصاحبه‌ها را به عهده گرفته است.

وی تصریح کرد: به طور موازی جمع‌آوری داده‌های مربوط به طرح و جمع‌آوری، مطالعه و بحث در مورد تحقیقات مشابه انجام شده توسط تیم‌های تحقیقاتی آغاز شده، اعضای تیم آموزش‌های لازم را دریافت و عملیات میدانی آغاز شده است.

حیدری عنوان داشت: در این طرح وضعیت موجود تولید، اشتغال و صادرات با استفاده از تحلیل‌های سه گانه داده-ستانده، ضریب مکانی و تغییر سهم استخراج به کمک تحلیل سلسله مراتبی آسیب‌شناسی وضع موجود در دو محور کمبود امکانات و ناکارآمدی فرایندها انجام میشود.

وی اضافه کرد: به کمک مصاحبه‌های اکتشافی عمیق مبتنی بر پرسشنامه‌های نیمه‌ساختار‌یافته از کارآفرینان، صاحبان مشاغل، نخبگان، مدیران و کارشناسان، ظرفیت‌های تولید، اشتغال و صادرات استان به تفکیک 24 شهرستان و 32 زیربخش شناسایی شده و به کمک تحلیل سوات(SWOT) از طریق نشست‌های متعدد توفان مغزی اهداف، راهبردها، سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در سه محور مذکور به تفصیل ارائه می‌شود.

 بیش از 60 نفر در طرح پژوهشی تدوین سند راهبردی تولید، اشتغال و صادرات در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان همکاری می‌کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.