اصفهان؛

بسیج یک نهاد منحصر به فرد است که تکرار پذیر نیست و هیچ نمونه ای در عالم ندارد

بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و سازندگی کارهای عظیم به وسیله ی نیروهای بسیجی انجام گرفته است و حتی در میدان های علمی که شاهکار های فنون فضایی و علوم هسته ای گوشه ای از تلاش های بسیج است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان امروز در صبحگاه مشترک بسیج ادارات استان که به مناسبت هفته بسیج مستضعفین برگزار شد، افزود: اگر امروز بیداری ملت را شاهد هستیم مرهون فداکاریهای بسیج در عرصه جهاد فرهنگی است.
وی اضافه کرد: بسیج یک نهاد منحصر به فرد است که تکرار پذیر نیست و هیچ نمونه ای در عالم ندارد.
رسول زرگرپور  با بیان اینکه هفته بسیج نسبت به دیگر هفته های نامگذاری شده امتیازات استثنایی دارد، گفت: خود بسیج نیز یک استثنا و یک حادثه ی بی نظیر است و اینکه در یک کشور از یک حقیقت، از یک نظام، مردم با همه وجودشان و با بهترین عناصرشان و مومن ترین انسان هایشان دفاع می کنند و حد و مرزی در عرصه های مختلف جهاد و دفاع نشناسند ، در هیچ جای دیگری وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و سازندگی کارهای عظیم به وسیله ی نیروهای بسیجی انجام گرفته است و حتی در میدان های علمی که شاهکار های فنون فضایی و علوم هسته ای گوشه ای از تلاش های بسیج است.
زرگرپور با بیان اینکه در میدان جدید امروز باید آن اخلاص ها، ایثارها و فداکارها خودشان را عرضه کنند، گفت: در این میدان باید عشق و ایثار در حوزه سازندگی، علم، اقتصاد در حوزه ی جهاد علمی و فرهنگی و در حوزه ی تهذیب بیاید و کارساز شود و نشان دهد که بهترین نظام برای اداره جامعه ی بشری است.
استاندار اصفهان افزود: در مبارزات قهرمانانه بسیج، به دنیا ثابت کردیم که اسلام بهترین آیین و مکتب برای مبارزه با ظلم و زور است و هیچ رقیبی در مقابله با ظلم و زور برای اسلام وجود ندارد و این را همه دنیا فهمیدند.
وی با بیان اینکه امروز باید در عرصه علم و سازندگی و اقتصاد ثابت کنیم که برای اداره جامعه بشری، اسلام دارای بهترین راهکارهاست، اظهارکرد: اسلام تنها دین مبارزه با ظلم نیست بلکه دین تعالی بخش جامعه است.
وی با اشاره به اینکه این امر مخصوص انقلاب اسلامی ایران است، اظهارداشت: این قلب نورانی حضرت امام (ره) بود که به این حقیقت دست یافت و به الهام الهی و به کمک الهی این شجره ی طیبه را تحقق بخشید و زمینه ی عظیم دلهای منور مردم مومن یک چنین محصولی را به انقلاب داد.
زرگرپور با بیان اینکه امروز سی و ششمین سال تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) به پایان رسید، گفت: ما وارد سی و هفتمین سال روییدن این شجره طیبه در بستر قلب های با ایمان امت اسلامی شدیم و گزارش سی سال حضور بسیج در قلب های همه ملت و در خاطر تک تک مردم است.
زرگرپور اظهارداشت: گزارش سی و شش ساله بسیج در خانه ی تک تک ملت ایران است و از هر خانه ای که می گذری شهید، جانباز و ایثارگر و مادران شهیدی است که قاب عکس فرزندان خود را هر روز غباروبی می کند و همه اینها گزارش های سی ساله خدمات بسیج اند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه گزارش 30 سال خدمت بسیج در یک کلام، و یک عبارت نمی گنجد، گفت: این گزارش بر در و دیوار شهرها، نام کوچه ها و خیابان هاست و از هرکجا که عبور می کنیم نام شهیدان بر در و دیوار کوچه ها و خیابان های شهرمان خودنمایی می کند.
وی با بیان اینکه بعد از جنگ تهاجم فرهنگی آغاز شد، گفت: باز هم بسیج به میدان آمد و با حرکت های بزرگ، هیئت های رزمندگان، کاروان های راهیان نور، خاطره گویی های شهدا، یادواره های شهیدان، انتشار کتاب های آنها به دست هنرمندان و مداحان و نویسندگان بسیجی و روحانیون معظم بسیجی، موج بیداری را در میان ملت طنین انداز کرد.
پنجم آذر سال 1358، امام خمینی (ره) فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند.
به همین مناسبت هر ساله از 30 آبان تا 6 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار