ایلام؛

بسیج نیرویی برخواسته از خود مردم

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان:بسیح متعلق به مردم و برگرفته از اندیشه های بلند امام راحل(ره) و مکتب عاشورا است و از همان بدو تشکیل تاکنون در خدمت مردم و طبقه محرومین جامعه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار سیدصادق حسینی در سخنانی در گردهمایی بزرگ بسیجیان استان در مسجد جامع اظهار کرد: تجارب و دانش پیشین ثابت کرده همواره کمک خواهی از غربی ها موجب شکست و سرخوردگی شده ولی اجرای رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و اعتماد به مردم و نیروی عظیم بسیج پیروزی و سربلندی کشور را در پی داشته است.

وی با اشاره به منابع و ثروت عظیم ایران در حوزه های مختلف چون نفت و گاز افزود: به جای اتکا به غربی ها و دشمنان که تنها قصد چپاول اموال ما را داشته و هموراه علیه ما نیرنگ بکار می برند باید برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی در همه عرصه ها و ایجاد رفاه و آسایش جامعه از ظرفیت و قدرت داخلی استفاده کنیم.

سردار حسینی با اشاره به نقش مثبت و نیروی محرکه بسیج در عرصه های مختلف کشور یادآور شد: وجود بسیج باعث تقویت ایران اسلامی است و ایمان به خدا، اطاعت از اوامر ولی امر مسلمین و در کنار مردم ولایی بودن؛ ایران را به کشوری قدرتمند و با اقتدار در منطقه و جهان تبدیل و در برابر حوادث بیمه کرده است.

وی گفت: آمریکا با حمایت از اسرائیل، تمدید تحریم ها علیه ایران، عدم پایبندی به برجام، ایجاد و پرورش و حمایت از گروه های تکفیری و داعش و ایجاد جنگ های فرسایشی در منطقه قصد به زانو در آوردن ایران و تخریب چهره اسلام را دارد بنابراین باید با استفاده از قدرت بسیج و بکارگیری رهنمودهای رهبر انقلاب در برابر هجمه های دشمن همچون همیشه ایستادگی کرد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه برخی جریان ها سعی دارند با طرق مختلف از قدرت بسیج بکاهند در حالیکه بسیج همراه و مکمل دولت و یاری گر مسئولان است، افزود: باید با حفظ و تقویت انسجام ملی، پیروی از ولایت فقیه و رهبری مبازره با استکبار و خدعه های دشمنان و نیز تامین معیشت و امنیت مردم و پیشرفت کشور در سرلوحه و اهداف بسیج و مسئولان باشد.

وی به دیدار جمعی از بسیجیان کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری در پنج سرفصل مهم وظایف بسیجیان را در موقعیت کنونی مشخص کردند که استفاده از توان و انرژی بسیج در عرصه ها و حوزه های مختلف، عدم وابستگی بسیج به جناح ها و احزاب مختلف و تنها در خدمت انقلاب و نظام و مردم بودن، تعریف و تبیین درست و دقیق مردم سالاری دینی و تشکیل گروه های اندیشه ورز بسیجی و ایجاد گفتمان بسیج از جمله فرامایش های رهبری است.

وی با بیان اینکه بسیج نیرویی بر خواسته از خود مردم است، یادآور شد: بسیح متعلق به مردم و برگرفته از اندیشه های بلند امام راحل(ره) و مکتب عاشورا است و از همان بدو تشکیل تاکنون در خدمت مردم و طبقه محرومین جامعه بود و بعنوان یک جریان انقلابی به مقابله با جریانات انحرافی و ضد انقلابی دشمنان پرداخت و همچنان با صلابت و انرژی مضاعف و بدون هیچ چشم داشتی به این مبارزه ادامه می دهد.

سردار حسینی در ادامه به گوشه هایی از خدمات بسیج سازندگی استان ایلام اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 320 پروژه محرومیت زدایی با 50 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته انجام گرفت.
به گفته وی، امسال نیز با کمک سپاه و کمیته امداد 631 واحد مسکونی برای مددجویان در استان ساخته می شود و بسیج اردوهای جهادی دانشجویان نیز بیش از 80 هزار ساعت خدمات رسانی به مناطق محروم داشته است.

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: نیروهای بسیج یک هزار و 689 طرح اقتصاد مقاومتی با بیش از 190 میلیارد ریال اعتبار در سه سال گذشته اجرا کرده اند و در حوزه درمان نیز 155 تیم درمانی بسیج بیماران مناطق محروم را بصورت رایگان معاینه کرده و تحت درمان قرار داده است.

برگزاری حلقه های صالحین و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی صنایع دستی و مشاغل خانگی از دیگر برنامه های جانبی در گردهمایی بزرگ بسیجیان استان ایلام بود.
استان ایلام دارای هشت هزار حلقه صالحین بسیج خواهران و برادران است.









انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.