با این شیوه از طول عمرتان آگاه شوید

در تحقیقی در کشور انگلستان مشخص شده است، بچه‌هایی که والدین‌شان عمر طولانی‌تری داشته‌اند در دهه ۷۰ زندگی خود کمتر از دیگران در دهه ۷۰ زندگی خود بر اثر سکته قلبی درگذشته‌اند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این تحقیق مشخص شده است که والدینی که بالای ۷۰ سال عمر کرده‌اند، بجه‌های‌شان ۲۰ درصد کمتر از دیگران از سکته قلبی فوت شده‌ است.
 
فرزندان این دست از والدین کمتر از دیگران دچار بیماری‌های عروقی، سکته‌های قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا و کلسترول بالا می‌شوند.
 
محققان ۱۸۶ هزار انگلیسی بین ۵۵ تا ۷۳ سال را زیر نظر داشتند که والدین همه آن‌ها فوت شده بودند. آن‌ها بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انتخاب شدند و بیش از ۴۷ هزار نفر آن در طول ۸ سال فوت شدند.
 
البته این یافته دلیل بر آن نیست که اگر پدر و مادری هشتاد یا نود ساله دارید، پس تغذیه و زندگی نامناسب داشته باشید یا آن‌هایی هم که والدین‌شان زود هنگام فوت شده است، باید ناامید شوند و تصور کنند آن‌ها هم زود می‌میرند.
 
در واقع این یافته مربوط به ژنتیک است. ژن‌های مورثی می‌تواند بر روی بیماری‌های که باعث سکته قلبی می‌شوند از جمله کلسترول بالا، فشار خون، اعتیاد به تنبالکو و چاقی، تاثیرگذار باشد. همه‌ی این‌‌ها فاکتورهایی هستند که خطر بروز سکته قلبی را بالا می‌برند.
 
منبع:سلامت نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار