اهمیت آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور اهمیت خاصی برای آموزش‌های الکترونیکی در بین دانشجویان برای ارتقای سطح علمی آنان قائل است.

زارع مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصادیق ملی برنامه‌ریزی و تحول آموزشی اظهار داشت: در همه جوامع، آموزش عالی سه وظیفه آموزش، پژوهش و خدمات پژوهشی را بر عهده دارد. این در حالی است که دانشگاه‌های کشورمان بیشتر به بحث آموزش پرداخته و کمتر به مساله پژوهش ورود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیران در برنامه‌ریزی فرآیندمحور دغدغه دستیابی به نتایج مطلوب را ندارند، یادآور شد: پیش‌فرض آن‌ها این است که اگر به صورت فرآیندی عمل کنیم، در نهایت به نتیجه خوبی می رسیم اما در برنامه‌ریزی برآیند محور مدیران تلاش می کنند که زودتر به نتیجه برسند.

زارع عنوان کرد: باید این شیوه برنامه‌ریزی را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی آموزشی در دانشگاه‌های کشورمان هم باید پروسه و جریان درست را در پیش گیرد. همچنین در نظام تعلیم عالی، رسانه‌ها و فناوری‌ها اهمیت زیادی دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های بزرگی است که باید در کشور نقش داشته باشد، دانشگاه پیام نور چهار هزار عضو هیأت علمی دارد و در برنامه‌ریزی آموزشی در این دانشگاه سعی کردیم که اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را با هم داشته باشیم و بر اساس این اهداف در دانشگاه پیام نور حرکت کردیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه پیام نور اضافه کرد: در محتوای آموزشی این دانشگاه تغییر و تحول صورت گرفته است و دانشگاه پیام نور در حال پیاده‌سازی سیاست‌های کلان وزارت علوم است.

وی ادامه داد: امسال بیش از 100 هزار دانشجوی سال اولی در سطح دانشگاه پیام نور داشتیم که تمام تلاش ما این است که این دانشجویان با حداکثر کیفیت از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند.

وی گفت: بحث یادگیری الکترونیکی اهمیت زیادی دارد و در دانشگاه پیام نور به این مقوله توجه زیادی می‌شود و علاقه مندان می‌توانند در همایش یادگیری الکترونیکی شرکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار