گزارش/

درمان سریع رفلاکس معده

رفلاکس معده یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که در موارد زیادی موجب تشدید آسم و حتی اشتباه گرفتن با درهای قلبی می شود.

شما هم به رفلاکس مبتلا هستید؟/ درمان سریع رفلاکس معدهبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ترش کردن یکی از شکایت عموم مردم است. این بیماری که از شیرخواری تا پیری سراغ آدم ها آمده و در موارد زیادی موجب آزار و ناراحتی فرد شده و حتی لذت غذاخوردن و انجام فعالیت های روزانه شخص را برهم می زند.

ابراهیم دریانی، فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی علوم پزشکی تهران  با اشاره با اینکه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی رفلاکس است، افزود: افراد زیادی از ترش کردن، برگشت اسید به دهان و احساس تلخی دهان شکایت می کنند. این بیماری به دلیل نقص عملکرد دریچه‌ تحتانی مری و آسیب مخاط که مانع از برگشت اسید معده شده به وجود می آید.

قرص های ضدبارداری موجب رفلاکس می شوند
این فوق‌تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه مصرف برخی داروها در ایجاد رفلاکس معده موثر است، افزود: قرص‌های خواب آور، قرص های هورمونی به ویژه داروهای ضدبارداری مورد مصرف خانم ها، داروهای ضدفشار خون و پروپرانولول، قرص های بیماران مبتلا به آسم موجب رفلاکس می‌شوند.

وی با اشاره چاقی و ایجاد رفلاکس اظهار داشت: چاقی به خصوص در نوع شکمی به دلیل فشار به معده موجب بازگشت اسید معده به مری و رفلاکسمی شود. علاوه بر این در افرادی که به آسم مبتلا هستند رفلاکس یا ترش کردن بیشتر بروز می کند.

بیماری ها قلبی با رفلاکس اشتباه گرفته می شوند
شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به علائم رفلاکس معده گفت: نشانه های گوارشی مانند درد شکم، سوزش سر دل، تهوع، نفخ، آروغ، درد پشت جناغ، درد در ناحیه مری از علائم این بیماری است همچنین علایم غیرگوارشی مثل درد قفسه سینه، تنگی نفس، سرفه، تشدید آسم، درد فک ها، گوش درد، سینوزیت های مکرر یا مشکلات ریوی نیز ممکن است بروز کند که در بسیاری از موارد با بیماری های قلبی و ریوی اشتباه گرفته می شود.

دریانی عنوان کرد : یک از علائم رفلاکس بیدارشدن هنگام صبح با صدای گرفته از خواب است البته صدای این افراد در طول روز به مرور باز می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه رفلاکس در ایجاد سینوزیت مزمن نیز نقش دارد، افزود: این مشکل در برخی بیماران از عوارض رفلاکس محسوب و در صورت تکرار موجب زخم انتهای مری و تنگی آن شده همچنین می‌تواند منجر به اختلال خواب نیز شود.

آندوسکوپی ساده ترین روش تشخیصی رفلاکس 
آگاه با اشاره به روش تشخیص رفلاکس معده گفت:از نظر تشخیصی  معمولا شرح حال گرفتن از بیمار و معاینه بالینی کافی است و نیازی به اقدامات تشخیصی دیگر نیست و بعد از تشخیص بیماری و باتوجه به میزان درد و علائم به بیمار توصیه های درمانی لازم داده می شود.

متخصص گوارش و کبد ادامه داد: ممکن است در موارد خاصی این علائم فرد را بسیار آزار دهد که در این صورت برای تشخیص ریفلاکس ساده ترین روش آندوسکوپی است. در مواردی نیز از pH  متری ۲۴ ساعته یعنی اندازه گیری میزان اسید مری در یک شبانه روز یا عکسبرداری برای تشخیص بیشتر استفاده می شود.

خوردن این غذاها ممنوع!
آگاه با بیان اینکه بیماران مبتلا به ریفلاکس به سادگی با دارودرمانی و رعایت رژیم غذایی خاص بهبود می یابند، افزود:  این بیماران باید از مصرف غذاهای چرب و حجیم خودداری کرده و بین غذا، آب و مایعات ننوشند. مصرف غذاهای آبکی و شل هم به این افراد توصیه نمی شود. بیماران مبتلا به ریفلاکس نباید بلافاصله پس از صرف غذا دراز بکشند. ضمن اینکه مصرف سیگار، دخانیات و هم برای مبتلایان به رفلاکس  ممنوع است.

دریانی با اشاره به موادغذایی که رفلاکس را تشدید می کنند، گفت: تصریح کرد: بیماران باید از مصرف ترشی، ادویه، سرکه، خیارشور، غذاهای چرب به ویژه فست‌فودها و پیتزا به علت وجود پنیر چرب در آن ها، پیاز خام، پرتقال، گوجه‌فرنگی، نوشیدن مایعات بخصوص نوشابه در میان غذا خودداری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مبتلایان به رفلاکس نباید بلافاصله بعد از غذا بخصوص در وعده شام دراز بکشند و فاصله سه ساعتی بین این وعده و خواب را حفظ کنند. دزار کشیدن بلافاصله بعد از غذا رفلاکس را تشدید می‌کند.

از شر رفلاکس چگونه خلاص شویم؟
دریانی با اشاره به اینکه برای درمان اغلب داروهای کم کننده اسید معده مانند امپرازول و پنتاپرازول تجویز می شود، گفت: بهترین زمان مصرف این داروها نیم ساعت قبل از صبحانه است. علاوه بر این ها شربت‌های آنتی‌اسید برای افرادی که از رفلاکس شدید رنج می برند، تجویز می‌شود. درصورتی که نیمه‌های شب هم رفلاکس بروز کند پزشک به جای یک بار، دو نوبت امپرازول و این قبیل داروها را توصیه می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: رفلاکس چیزی نیست که با رعایت یک ماهه رژیم غذایی درمان شود و گاهی لازم است فرد تا پایان عمر این رژیم را همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پ
۰۰:۴۷ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
سلام من عباس هستم‌ ازاهواز رفلاکس معده دارم خیلی خسته شدم از سال۹۴ تاب الان خوب نشدم نزدیک ۲۰ پزشک رفتم وخوب نشددو بار اندوسکوپی کردم پشک گفت مکروه ورم داری
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۰:۱۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سیب زمینی
خام و آب سیب زمینی خام، شربت گیاهی آنتی رفلاکس، قرص فاموتیدین، محصولات گیاهی مخصوص رفلاکس تو اینترنت بزنید میاد و همچنین قرص های قبل صبحانه ضد اسید هم نت بزنید میاد اینا رو استفاده کنید و روزانه سیب زمینی یادتون نره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۹ ۱۱ تير ۱۴۰۱
با سلام،برای مواقع اضطراری رفلاکس شدید اسید معده مقداری کره و حتما باید کره حیوانی باشه میل کنید ،بزارید تو دهنتون و بجوید و قورت بدین،فوری اثر میکنه،بنده همیشه اینکارو میکنم و در عرض یک دقیقه اثر میکنه و خوب میشم،لازم به ذکر که من از نوجوانی دچار این بیماری هستم و خیلی هم شدیده
Iran (Islamic Republic of)
omid
۲۱:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
با سلام تمام دوستان عزیز اول از هرچیز انشاءالله خدا شفا همتونو بده دوستان هرچی قرص دارید بریزید دور فقط اینو بخورید منو دعا خیر کنید عسل طبیعی زردچوپه قبل خواب یک قاشق غذا خوری عسل و کمی کمتر از قاشق زدچوپه قاطی کنید خمیر شکل بشه بعد قبل خواب بخورید هیچی نخورید بعد صبح از خواب پاشدید همینطوری اینو استفاده کنید ناشتا بعد از یک ساعت هیچی نخورید ببینید چه معجزه می‌کنه هزار درد را دفع می‌کنه ممنون از عزیزان خوب خدا کمکتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی ریفلاکس معده از سردی معده است. باید معده را گرم کرد. درمان اون این هست که تا مدتی تخم بارهنگ را در عرق نعنا بجوشانید و بخورید.این نسخه حکیم خیراندیش هست. برای درمان زخم و التهاب هم وقتی معده خالی هست کمی عسل قورت بدید چون عسل برای درمان زخم های سطحی خوب عمل می کند. از خوردن سردیجات هم تا مدتی دوری کنید. نکته بسیار مهم بعد از غذا بلافاصله آب نخورید. جوشانده بادرنجبویه هم بسیار مفید است. برای درمان درد معده هم از گلاب استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که میتونید سراغ داروهای شیمیایی نروید. مهمترین فاکتور در درمان رفلاکس معده کنترل غذاهایی است که می خوریم تا زخم و التهابات دهانه معده و مری ترمیم شود. بلافاصله بعد از خوردن غذا نخوابید. با رعایت کردن این نکات به لطف خداوند متعال درمان خواهید شد.
یا من اسمه دواء و ذکره شفاء
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
من نون می‌خورم ترش می‌کنم. اصلا احساس می‌کنم معده‌م مچاله شده.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی پیری
۲۰:۰۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
سلامچند سال است رفلکس معده دارم درد معده ام به قسمت پشتم می زند نمی شود راه زیاد بروم ایستاده اذیتم می کندپیش چند دکتر رفتم آندوسکوپی کردم مشکلی نداشته عکس از کل شکمم گرفتن مشکلی نداشته سه ما شربت کی دی اس خوردم بی فایده بود حدود ۲ ماه است قرص درلیست دموتیدون خوردم فایده ندار وپرهیز غذا ای رعایت می کنم فاید ندارد چه بکنم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۳:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تنها راه خوب شدن رفلاکس معده گرفتن روزه در ماه رمضان
United States of America
هستی
۰۲:۴۳ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام به همه هموطنان،
من از سال ۷۳ به بعد دچار کتف درد شدید در قسمت چپ شدم و هر چی دکتر رفتم تشخیص ندادن و خودم‌ تشخیص دادم بعضی غذاها مثل بادنجان ، خیارسبز ،ترشیحات .. دردم را بیشتر میکنه به جایی رسید که دیگه هر طور میخواستم‌بخوابم از درد قسمت قلب زجر میکشیدم و به دکتر گوارشی مراجعه ‌و ۲ بار اندسکوپی کردم و داروها گفت برای ۲ هفته بدترت میکنه باید تحمل کنی تا روبه بهبودی بری و تحمل نکردم به حالت مرگ رسیدم به یه دکتر در ترکیه مراجعه کردم یه دارو پودری بهم داد و این بیماری برای ۵ سال از بین رفت و فقط به طرف چپ و کمر نمیتونستم بخوابم از درد کتف چپم بیدار میشدم و ۲ سال پیش با بزاغ هنگام صبح بیدار شدن ،من را نگران کرد به دکتر مراجعه کردم گفت چیز خاصی نیست آب نمک‌ غرغره کن و دکترم را عوض کردم دکتر اندسکوپی کرد گفت معدت گازسازه و به دکتر گوش و حلق و بینی فرستاد و اون پروفسور دوربین از بینیم انداخت گفت که اسید معدت شدیده بینیت را هم زخم کرده و طی این مدت چندین مرتبه ارژارسی شدم داروهای متفاوتی بهم دادن مثل فیماتدین ۴۰ ، ۱۰و قرص المنیوم ام جی امپرازول ،و قرض معنایی فایده نداشت مدتی فقط زیره سبز میجویدم کمی بهتر میشدم الان دیگه سرفه شدید ، مزه بد ، خلط سینه ، گرفتگی صدا دیوانم کرده و رژیم که دکتر داده من اصلا خیلی‌ها مثل غذای سرخ کردنی، فست فرودها، نوشیدنیهای گازدار و قهوه و چای سیاه استفاده نمیکردم فقط گرجه فرنگی و پیاز و سیر در لیستش بود اونم نمیخورم ولی همچنان این علایماش ادامه داره فقط با جویدن چوب دارچین حتی در خواب ،نشسته خوابیدن،و برج و … نخوردن کمی بهتر شدم میگم کمی بهتر شدم منظورم این نیست که ۵۰ درصد شاید ۳۰ درصد . فقط بهم گفتن بارهنگ در عرق نعنا ۱۰ دقیقه بجوشان و ۴ ماه دوره درمانی داره صبح و شب یه لیوان بخور اونم انلاین سفارش دادم ببینم چی میشه اینجا کمیاب هست شاید داروی خیلی‌ها بشه اینقدر احساس بدی دارم که بعضی مواقع ازخودم‌بیزار میشم داروهای شیمیایی برای زمان خیلی حاد خوبه ولی نه دراز مدت امین که همه از این بیماری شفا پیدا کنین امین. اقای دکتر اگر راهنمایی برای من دارید لطفا احتیاج دارم چون همه چیز را رعایت میکنم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام من یه بیش از یه ساله رفلکس معده دارم هرچی هم دکتر میرم خوب نمیشه اسید معده ام برمیگرده دهانم بعد غذاهم میخورم احساس میکنم دارم نفس کم میارم میگم که الان خفه بشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۳۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
اگه کارتون اداریه پشت صندلی قوز نکنید اصلا .. استرسو کنترل کنید.. یه لیست داشته باشید که چه غذاهایی برا معدتون مضره ... برای هرکس فرق میکنه مثلا اکثرا درمان این بیماریو عسل میدونن ولی من میخورم یکهفته داغونم میکنه ... این کارارو کنید ۶۰ - ۷۰ درصد بهتر میشید که خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
من بیش از بیست ساله رفلاکس دارم وهفته ای یک بار صبح با سر درد وسر گیجه بیدار میشوم که در طول روز تشدید میشود واز شدت سر درد استفراغ میکنم وبهتر میشوم غذا به راحتی به دهانم میاد بعضی وقتها هنگام،آروغ زدن بوی خون مری را احساس میکنم وبرگشت غذا اذیتی هم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۴۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
با درود خانوم من درد معده داشت جناق پشتش خیلی درد داشت یه مدت قرص دایمکتیون مصرف میکرد تقریبا ۵ ماه الان دیگه معده درد نداره ولی سرفهای خشک میکنه به نظرتون از معده یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
من ۱۵ ساله ریفلاکس دارم ودرد در ناحیه پشت جناغ سینه وقرمزی گلو واحساس توده والتهاب در گلو وسرفه واضطراب هم دارم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام به همه دوستان
بنده رفلاکس معده دارم با ورم مزمن متوسط چند ماهه دارو مصرف می کنم بهتر شدم ولی خوب نه 10 روزه دوز دارو رو از 40 کردم 20 و اونم روز در میان میخورم به این نتیجه رسیدم که همون قدر که افزایش اسید معده مضره کاهش اسید معده ضررش بیشتره که باعث عدم هضم درست غذا و به تبع آن کاهش ایمنی و رشد میکروب های مضر در بدن میشه به نظر من اسید زیادی بهتره از کاهش اسید
پس بسته به نوع دردی که دارید سعی کنید با رعایت رژیم غذایی طوری دارو مصرف کنید که اسید معده متعادل باشه
حالا اشکال نداره یه مقدار هم ترش کنید
Iran (Islamic Republic of)
صفری شیراز
۱۳:۵۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام من چندسال از رفلاکس ترش رنج میبرم هرچی دکتر رفتم فایده نکرده بحالم فقط ترش میزنه به سرم سردرد شدید میگیرم که پلکم ورم مبکنه میفته معده درد اصلا ندارم فقط ترش به سرم میزنه نمیدونم واقعا چی بخورم نه لبنیات نه حبوبات اینا جرات ندارم بخورم خواهش میکنم اگه راهی کسی میدونه منو راهنمایی کنه .صبحا امپرازول میخورم . کلینیدوم سی میخورم فاموتدین هیچی کدوم تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
دکترداخلی رفتم به من کپسول ناشتا شربت لاکسمل داده هرچی میخورم خوب نمیشم چکارکنم گلوم خیلی اذیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فتاح ن
۱۰:۴۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام منم حدود یکسال هست رفلاکس معده دارم وپیش ۴دکتر خب شیراز رفتم وحل نشدم آیا میشه که از مشکل اعصاب باشه.و
Iran (Islamic Republic of)
علی داخم
۰۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
درود فراوان بر دوستان
خودتون دکتر خودتون باشید
غذاهایی که میخورید رو روی کاغذ بنویسید اگه به هر ماده غذایی معدتون عکس العمل نشون داد از خوردن آن پرهیز کنید، این کار باعث میشه تا جلوی این بیماری رو گرفت
مثلا خود من وقتی قهوه میخورم معدم اسید تولید میکنه و شب تا صبح خوابم نمیبره و حالم بهم میخوره و همش میارم بالا، بدن من روی قهوه عکس العمل نشون میده به همین خاطر دیگه نباید قهوه بخورم، برای بهتر شدن رفلاکس معده باید از عسل طبیعی استفاده‌ کرد تا جلوی اسیدی شدن معده رو بگیره و دستگاه گوارش درست کار کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
عزیزان من نزدیک به یک سال ریفلاکس فوق العاده شدید داشتم طوری که ۲۵ کیلو وزن در طی ۵ ماه کم کردم. تقریبا پیش اکثر پزشکهای معروف تهران هم رفتم. پیش همه شون هم آندوسکوپی و کلونوسکوپی انجام دادم و هیچ نتیجه ای نداد از امپرازول ۴۰ اس شرکت اکتوور بسته ای فلان قدر تا عرق نعناع و ترکیباتش و یا سایر تجویزهای شیمیایی و طبیعی رو امتحان کردم. هیچ کدوم اثر نداشت.آب سیب زمینی خام ناشتا، نون جو و گندم سنتی، انواع ترکیبات عرق نعنای دم کرده و .... رو امتحان کردم و هیچ نتیجه ای نگرفتم. انقدر حالم بد بود که شبها تا صبح روی صندلی نشسته میخوابیدم. یک بار به تجویز یکی از عزیزان توی یه گفتگوی مجازی قرص کلرودیازپام خوردم و متوجه شدم که یه ذره حالم بهتر شد. پیش خودم گفتم شاید لازمه برم پیش یه روانپزشک تا بهم یه داروی بهتر از کلرودیازپام بده که حداقل حالم یه کم بهتر شه و بتونم غذا بخورم. عزیزان فورا رفتم پیش روانپزشک و ایشون با یه معاینه ساده متوجه شد من اختلال اضطراب فراگیر دارم در حالی که خودم هیچ علامتی از مشکلات روحی و روانی توی خودم متوجه نشدم. خلاصه میکنم حرفهام رو. ایشون بهم قرص دوکسیپن ۱۰ شبی یک عدد یکی دو ساعت قبل خواب و قرص سیتالوپرام ۱۰ هر روز ظهر نصف قرص و قرص فاموتیدین ۴۰ نیم ساعت قبل از خواب تجویز کردن. باور کنین از همون هفته اول حالم فوق العاده بهتر شد و الان بعد از گذشت ۵ ماه نه تنها کاملا خوب شدم بلکه اون کاهش وزن قبلی رو هم جبران کردم و به وزن اصلیم برگشتم.
من خودم از کارکنان گروه درمانی هستم و به همه عزیزانی که ریفلاکس دارن پیشنهاد میکنم که اگه از رفتن پیش متخصص گوارش نتیجه نگرفتین فورا به یه روانپزشک خوب مراجعه کنین. من داروهای خودم رو به عنوان نمونه نوشتم. شما از داروهای من بصورت خوددرمانی استفاده نکنین چون نوع دارو و دوز دارو با توجه به جنسیت، سن، میزان اضطراب و خیلی چیزهای دیگه متفاوته. ناگفته نمونه که تنها ماده غذایی که خیلی در کم کردن و آرام کردن ریفلاکس من تاثیر داشت عسل بود. من صبحانه رو نان لواش داخل ماکروویو یه کم خشک میکردم و با عسل ساده میخوردم. نوشتم عسل ساده یعنی لازم نیست هزینه اضافی بدین و عسل آنچنانی از فلان جا بگیرین. اتفاقا همین عسلهای معمولی توی مغازه ها که خیلی طعم و عطر ندارن بهتره. من هنوز هم خوردن عسل موقع صبحانه رو ادامه میدم.
برای همه آرزوی سلامتی دارم.
Iran (Islamic Republic of)
سسس
۱۳:۴۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دمت گرم از توضیحات کاملت
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۲۱:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
میشه لطفا اسم روانپزشک که رفتید رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناصر توان
۱۲:۵۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من چند ساله ناراحتی معده دارم رفتم پیش دکتر فوق تخصص گوارش گفت احتمال داره از قلبت باشه منو فرستاد پیش دکتر متخصص قلب نوبت گرفتم دکترنوار قلب اکو تست ورزش ازم برداشت بعدبرام داروی خارجی نوشت داروهاش نزدیک به 800هزارتومان بود بعدگفت سریع باید بری ارومیه برای سی تی آنژیو منم رفتم ارومیه برای سی تی آنژیو ازم عکس گرفتن بعد جواب را برای دکتر قلب آوردم گفت سریعاً داروها را حذف کن شما هیچ مشکلی نداری
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۲:۵۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
سلام من معده‌درددارم‌۴‌ساله‌‌اسید معدم‌زیاده‌‌که میزنه‌سینه‌چپم‌‌قفس سینم دردمیگیره همچون زیاده که گلوم میسوزه لطفااگردرمانی داره راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناصری ب
۲۳:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام من با دردشدید معده و تنگی نفس و دردقفسه سینه شدید مواجه شدم یک قرص امپرازول مصرف کردم ول فایده چندانی نداشت ولی با اب خیلی سرد خیلی فوری دردش خوابید گفتم ببینم ایا به قلب ارتباط ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوستان تنها درمان این بیماری خوردن عسل طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
ahmadreza
۲۱:۰۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
یعنی مریضی ام اینقد اخه پیش ده تا دکتر رفتم فقط پول میگیرن اندوسکوپی ام کردم بابا بسه دیه دهنمو سرویس کرد چ مریضی شخمیه ای ک همه ام دارن خوبم نمیشه!!! فقط پولمونو هدر رف الانم ک زده ب حنجرم نمیتونم خوب بحرفم پ دکترا چیکارا میکنن !!!
New Zealand
علی
۱۵:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
واسه همه که رفلاکس معده دارن و ترش میکنن
عرق نعناع رو با یک قاشق مربا خوری رو شعله کم 5 دقیقه بجوشون بعد روزی حداقل یک فنجان بخور به مدت 45 روز. برای همیشه خوب میشی. بعد شام یا نهار هم سریع دراز نکش. علتش پرخوری و چرب و دراز کشیدنه. زیر دو پایه تختت بیست سانت آجر بزار قسمت سرت رو تخت بیست سانت بالا تر باشه شب در خواب
Iran (Islamic Republic of)
حسن رستمی
۱۹:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
من نزدیک ۱۰ سال رفلاکس دارم بعداز غدا میخوام بیارم بالا بزاق دهان زیاده سال ها قبل کمتر بود الان بیشتر شده پیش متخصص هم رفتم سر در نیاوردن گاه گداری هم شکم کار نمیکنه وقت قرص مصرف مدفوع سیاه میشه سفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
وقتی که مدفوع سیاه میشه مشکل از روده ست
Iran (Islamic Republic of)
لیلی بانو
۲۰:۵۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
سلام من نزدیک به ۴ ساله رفلاکس معده دارم .درد معده ندارم اما داخل دهنم آب ترش جمع میشه خیلی اذیت میشم لطفا بگید چه دارویی مصرف کنم؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
چند روزه سر معده ام میسوزه آروغ زیاد میزنم وسط کتفم خیلی درد داره گلوم میسوزه توی 8سینم همدرد دارم بدنم هم خسته کوفته هست لطفا راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
من رفلکس معده دارم اسید معده ام یکسره بلد میشود و ادرار خونی میشود و حتی از گلویم خون می اید
حتی گلویم را میسوزاند و درد بیشتری دارد .
من ۱۰ سال هست که این بیماری را دارم به هر دکتری رفتم اما جواب نمیده مثلا یه روز خوب میشه ۵ روز درد میکنه
من چیکار کنم ؟
دیگر خسته شدم .
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۸:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سلام. من خودم چند ساله درگیر رفلاکس و سوزش مری هستم.
اولا باید اعصاب و استرس رو کنترل کرد حالا چه عملکردی و چه دارویی
بعدش پرهیز غذایی. ترشی و تندی نخورید. کم کردن وعده های غذایی ولی با تعداد بیشتر . مثلاً شش وعده کوتاه غذایی در روز
تخت زاویه دار یا شیبدار شبا برای خواب
حتما سه ساعت قبل خواب شب از خوردن دست بکشید
و بعد خوردن ناهار یا شام فورا نخوابید و راز نکشید.
گهگاهی بطور دوره های یکی دو ماهه از داروهای لانزو پرازول و دمپریدون برای حالت تهوع و کاهش اسید معده با هماهنگی پزشک مصرف کنید.
Afghanistan
خلیل
۰۰:۲۵ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام:
من چند مدتی میشه که معده ام درد میگیرد هم قبل از غذا خوردن و هم بعد از غذا .
درد معده ام ناگهانی است وقت مشخصی ندارد چندین ساعت درد نداره
اما ناگهان درد میگیره بعد مدت کوتاه آروم میشه.
میدونین علتش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۰:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام من چند سال پیش اندوسکوپی کردم دکتر گفت عفونت وفتق و رفلکس معده دارید دارو خوردم خوب شدم بعضی موقع ها پشت معده ام درد میکنه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۲۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سلام من الان نزدیک به دوسال هست عمل بای پاس معده انجام دادم حدود یک سال هست رفلاکس معده گرفتم و درد شدید دارم بعد غذا خوردن هر دارویی مصرف می کنم یک مدت خوب میشه و دارو که قطع می کنم از دوباره شروع میشه.لطفا راهنمایی کنید چه داروی گیاهی بخورم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
دوستان یکی از دلایل اصلی رفلاکس معده که هیچ جا به آن اشاره نشده، بد نشستن و قوز کردن است که باعث فشار اضافی به اندامهای داخلی بدن میشود. رعایت کنید و نتیجه را ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام دکتر عزیز .چندین ساله رفلکس اسید معده دارم وزمانی که پیاز یا مقدا ی غذای چرب میخورم.تشدید میشه وباد گلو با درد وسوزش خارج میشه .لطفا راهنماوی بفرمائید .اغلب هم در فصل پائیز یا زمستان .میشه البته اکثر اوقات هست ولی در این.فصل شدت میگیره.ممنون.ومتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
قرص فاموتدین خیلی عالیه. من خودم این بیماری رو دارم چندساله العان با این قرص یه مقدار بهترم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۱:۰۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۷:۳۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
برای بوی بد دهانم چکار باید کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
ورزش کردن تنها راه سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۳:۰۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من الان حدود ۳الی ۴سال مشکل معده دارم شاید بگم ۱۰تا دکتر خوب رفتم فایده ای نداشته میخاسم بدونم کسی دکتر متخصص خوب تو اصفهان سراغ داره برم پیشش دیگه خیلی خسته آخه میدونید ک رفلاکس معده خواب خوراک و آرامش نمیزاره برا کسی حالت روحی و روانی تا خراب میکنه نفس تنگی میاره آدم دیگه خسته میشه از هر چیزی خلاصه اگه کسی تو اصفهان دکتر خوب سراغ داره معرفی کنه اونایی ک مشکل منا داشتن و دارن میدونن چی میگم پس دکتر خوب معرفی کنید حالا یا گیاهی باشه یا شیمیایی تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
من حدود یک سال پیش رفلاکس شدید گرفتم تا حدی که از اسید معدم زبونم تمام زخم شده بود که با مراجعه به دکتر فهمیدم رفلاکس دارم طی ۱ هفته با مصرف دارو خوب شدم و بعد مصرف چند بار دارو فکر کردم خوب شدم که دوباره چند وقت پیش فهمیدم رفلاکسم برگشته و هنوز خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
M.z
۰۸:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
عالی بود ببخشید من برای درمان کرونا آب کندر خودم ودچار رفلاکس شدید معده شدم راه درنان چیست ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
روح اله کرمی
۱۸:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
واقها بسیار اموزنده ودرد بخور بود این مطالب دراین دوران ...دوران کرونا اگه قابل انجام هست بیشتر وساده راحت توضیح داده شود بهتر است ممنون
Iran (Islamic Republic of)
غزال
۲۱:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
سلام ، من خیلی وقته رفلکس شدید معده دارم و اصلا خوب نمیشم ، شما چه داروی گیاهی خوردید که کامل خوب شدید ، ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام.درمان ریفلاکس فقط وفقط پرهیز.۸۰درصد خوراکی هایی که افراد روزمره استفاده میکنند رو شما باید به مدت ۶ماه بلکه هم بیشتر لب نزنید.تا دهانه معده که آسیب دیده دوباره به حالت نرمال برگرده.شل کن سفت کن مدت درمان این بیماری رو زیاد میکنه.پس فقط پرهیز و استفاده از دارو زیر نظر پزشک.۶ماه رژیم سخت بگیر بقیه عمر تو راحت بخور.وگرنه این بیماری هیچ وقت خوب نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۴:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام،پنتومید20قبل ازصبحانه مصرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من الان دو سال رفلاکس معده شدید دارم بعد به همین خاطر گوشمم خیلی درد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۲:۳۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۹
سلام ممنون بابت سایت خوبتون. من چندسال رفلکس معده داشتم هر چی دکتر رفتم دارو مصرف کردم خوب نشدم اما یک ماه دارو گیاهی برای درمان رفلکس گرفتم طبق دستور مصرف کردم به یک ماه نکشید خوب شدم خداروشکر دیگه رفلکس ندارم پس به مردم امیدواری بدین نیاز نیست تا آخر عمر قرص مصرف کنن با یک درمان کوتاه خوب میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
چ دارویی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
چه دارویی تو رو خدا کمک کنید دارم خفه میشم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
من ریفلاکس شدیددارم لطفاراهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
من الان سه ساله دچار بیماری ریفلاکس شدم تورو خدا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
کرامت برسپاش
۰۴:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام آقای دکتر من چند ماه هست. در طول روز دچار نفس تنگی می شوم و احساس می کنم یک چیزی راه گلوم گرفته
وبعد ازاو ن احساس می کنم که یک آروغ توی گلوم گیر کرده وبالا نمیاد وبعد از اون هرچی عصابم خراب تر تر بشه احساس تنگی نفعس بیشتری میکنم
تورا قرآن جواب من بد هید
کرامت برسپاش از شهرستان بم.شهر ریگان ..روستای
میرآباد امامقلی. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
دوستان منم ریفلاکس رارم خوب نشدم ولی میگن سیب درختی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام منم 5 ماهه رفلاکس دارم اوایل تحملش وحشتناک بود پیش فوق تخصص رفتم و از همونموقع دارو میخورم خواستم تجربه مو بگم
اولا استرس فوق العاده تشدیدکننده ست ثانیا برای من نان جو و شکلات تلخ حالمو بهتر میکنه بامید شفای همگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۹
سلام افرادی که وسط غذا آب میخورند دیگه آب نخورند بهتر میشند امام صادق ع فرمودند اگر می خواهید هیچ وقت به درد معده مبتلا نشوید وسط غذا آب نخورید در ضمن اگر آب خواستید بخورید نیم ساعت قبل یا بعد از غذا بخورید انشاء الله صحت و سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام من مدتیه مشکل معده پیدا کردم که باعث تنگی نفسم میشه بهم گفتن کندر تلخ بعد از هر وعده غذایی باید بجوی خیلی ناثیر داشت جواب داد من در اثر استفاده از گاز پاک کن وچند منظوره ها به این درد مبتلا شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من‌ اسید معده دارم‌بهترین‌دکترا رفتم ولی خوب نشدم‌ درد زیادی میکشم‌رعایت غذایی هم کردم‌ولی هیچ تاثییریی نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
پر خوری نکن غذا های خشک بخور دور از چربی زدایی
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۰۰:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام من اسید معدم زیادع هر کاری میکنم اصلا جواب نمیگیرم تو گلوم احساس میکنم یه توده هست
Iran (Islamic Republic of)
الی
۲۲:۱۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
عزیزم و اس اسید معدت قرص فاموتیدین بخور منم استفاده کردم عالیه و اس منم دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
بنده نزدیک به 15سال با این بیماری و عارضه‌ ی گوارشی درگیر بودم تا یکی از همکاران راه حلی را تجویز و توصیه کردند و به طرز معجزه آسایی بهبود پیدا کردم...
هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری بارهنگ به یک لیوان عرق نعنا اضافه کنید و بذارید چند دقیقه روی کتری یا سماور دم بکشد بعد این دم کرده رو بصورت ناشتا میل کنید.. یک هفته مداوم یک لیوان عرق نعنا و هفته ی دوم عرق نعنا رو به یک استکان تقلیل بدین. این دوره برای بعضی ها دوهفته ای و بعضی سه هفته جواب میده ولی باور کنید بعد 15 سال منو نجات داد میدونید که اگه رفلاکس طولانی بشه و درمان نشه به سرطان مری و...دچار خواهیم شد...
امیدوارم مفید باشه تجربه ی خوبی بود که داشتم و خواهش میکنم اگر عزیزی این روش رو به کار برد و افاقه کرد حتما بازخورد بده که فراوانی درمان خودش دلیل بر مفید بودن این روش هست... سه چهار نفر از دوستانم رو به طرز عجیبی درمان کرد.... یا علی
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۱۷:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من الان هشمت ماه که رفلاکس معده دارم خیلی اذیت میشم دکترم رفتم دارو بهم داده استفاده کردم اماخوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۰۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واسه چی نمی نویسید چجوری درمان کنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من هفت سال هست مشکل رفلاکس دارم بهترین دکترها رفتم خوب نشدم لطفاً کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی زنگویی
۰۷:۲۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دمتون گرم واقعا مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
داوود بهمن نیا
۲۲:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،بنده مدت دوماه هست که گرفتار خفگی ازگلو میشم،هنوز هیچ کس دردمو نمیدونه چیه،الان چند روزی هست دارم شربت معده وقرص جویدنی استفاده میکنم،نسبتا بهترم،ولی خفگی کمو بیش باهام هست،وپشت کمرم احساس درد میکنم،وقفسه سینم سنگینی میکنه،چندبارم آزمایش کرونا دادم،نمیدونم باید چکارکنم،تورو خدا راهنماییم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۰:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط باید رژیم بگیری،الکی خودتو به دردسر ننداز من چند ساله این مشکل را دارم،یکماه میوه چایی قهوه سیگار چیزای خشک و سفت چربی جات غذای ربی الکل نخور و چیزایی که توی نظرات پایین میگن رعایت کن.استرس وعصبانیت هم مهمه
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۰۲:۳۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
منم مثل شما بودم.صبح ها ناشتا قرص امپرازول بخورید.
پیش یه متخصص خوب گوارش برید.من سرکه خوردم که معدم داغون کرد و احساس خفگی میکردم فقط بهم سرم میزدن.پیش یه متخصص مغز و اعصاب خوب هم برید شایدم ار اعصابتون باشه.
Netherlands
عسل
۲۲:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز من هم دقیقا الان شرایط شما رو دارم نگران نباشید دلایل مختلفی داره رفلاکس معده،غم باد و تنش عضلانی که همه این مشکلات متاسفانه به اعصاب مرتبط میشه فقط باید رو اعصابتون مسلط باشید من خودم کلونوسکوپی و آندوسکوپی انجام دادم بارها دکتر رفتم اما فقط مشکل از اعصاب بوده و درمان دارویی موقته
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۹:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ممنون ا ز مطالب خوبتون ………بنده یه مدت زمان طولاتی هر چی میخوردم ترش میکردم حتی در مواقع ترش کردن مثل اینکه اسید معده بالا باشه ها مری سوزش پیدا میکرد دکتر رفتم برام امپرازول نوشت ولی نمیدونم چرا خیلی تاثیر نداشت منم سعی کردم رژیم غذایی رعایت کنم و چیزهایی که این حالو برام ایجاد میکنه استفاده نکنم اما در کنارش از کپسول بره موم زنبور عسلم استفاده کردم چون تنظیم کننده اسید معده بود خیلی برام عالی بود و مشکلم بعد س ماه کاملا رفم شد خدا را شکر
Iran (Islamic Republic of)
سااار حسن زاده
۰۷:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
رفلکس معده شدید دارم کل دکترها رفتم هیچ نتیجه نگرفم هر دکتری مرم یک مشت دارو مده وسال 99 را باگریه آغاز کردم به همراه خانواده زندگیم شده کوفت از عید تاحالا سه ساعت درشب نخوابدم چون شب باید خواب ببینم تابیدارم کند همراه با عرق سرد ازشوننها فشار میآید ایقار دلمراه را مکشی واحساس میکنم توی خواب ده کیلو متر دیدم نه متونم چکارکنم بیقراری مکننم ودهانم تلخمشود تور خدا کمکم کنید 47 سال دارم
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۰:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام.دکتر روانپزشک برید حتما خوب میشید.گاهی درد و رفلاکس معده برای اعصابه.من رفتم خیلی بهتر شدم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۲:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من‌ مشکلی که دارم بوی بد تنفس ناشی رفلاکس علاوه بر دارو معده قرص پروبیوتیک مصرف میکنم ولی تاثیرانچنانی نداره و یه مدت خوب میشم دوباره شروع میشه خسته شدم لطفا راهنمایی کنید
Germany
مهدی کاظمی
۲۰:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
ممنون ازراهنمایی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
از نظر بنده تهت هیچ شرایطی به پزشگ عمومی ها مراجع نکین اینان که ملت میکشن با ندونم کارهاشون رفلاکس معده فقط فقط با رعایت کردن درس میشه بقیش کشکه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
منظور تحت هیچ شرایطه اخوی؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
متشکرم
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
متشکرم از راهنمایی هایی که انجام دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام بد جور ریفلاکس معده اذیتم میکنه طوری شده ک همش ی چیزی تو گلومه .چیکار کنم ک حداقل از اومدن اسید ب گلو جلو گیری کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل بابایی
۰۶:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ضد اسید مصرف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خدمت دوستان عزیز برای رفلاکس معده هیچ داروی کاملی نیس فقط مراقبه غذایی قورت دادن عسل ک برای زخم مری و معده عالیه زنجبیل با عسل مصرف کنید استرس نگیرید چیزای سرد نخورید ریلکس باشید انرژی مثبت بدید خوب میشید
Iran (Islamic Republic of)
پدام
۱۲:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
من چندین سال رفلکس داشتم و ورم معده درمانش فقط رعایته من چای به طور کل ترک کردم و داروی نمیخوردیم و شبها موقعه خواب یه قرص الومینیوم ام چی میزاشتم بغل لپم ومیخوابیدم و این تا صبح وارد معده میشه و اسید معده رو خنثی میکنه و خیلی کم نون میخورم و از جو پرکو شیر صبحانه استفاده میکنم و غدای داغ نباید خورد کلا چیزای داغ بده غذاهای چرب یا پر خوری اصلا خوب نیست ادویه وب نیست سیب زمینی اب پز بجای نون یا برنج مصرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۰۶:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام
من حدودسه چهارسال هست این بیماری کلافم کرده هرسالی یه باراندسکوپی میدم ولی فایده چندانی نداره
بعضی مواقع استرس شدیددادم تااسترس میگیرم معدم حالت ضعف میره ودردزیادی تحمل میکنم، همیشه صبحا زودبیدارمیشم میبینم اب پر دهنمه ودهانم تلخه معدم بصورت قابل توجهی سوزش داره ، معدمم عصبیه تاهیجان زده یاناراحت وعصبانی میشم معدم شدید دردمیگیره،بیشترازهمه چی هرروز اول صبح خیلی اب ازدهانم میاد تابلندنشم یچی نخورم به حالت عادی برنمیگرده
توروخدایکی به من بگه چیکارکنم بخدا کلافه شدم عصبی شدم ازدست این دیوونم کرده دیگه،،هرچی دکتر رفتم ودارومصرف کردم اصلاتغیری نکردم چیکار کنم دیگه خداااا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
رفلاکس؛ زخم معده ،ترش کردن اسید معده از سردی معده است معده را باید گرم کنیم
بهترین دارو ترک سردی ها ماست دوغ و ترشی و ...
هر شب تا 40 شب یک لیوان عرق نعنا + یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ 5 دقیقه بجوشد و سپس با یک قاشق عسل هر شب درست کنید وبخورید
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۹:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام ممنون از توضیحاتتون
من آواز ایرانی کار میکنم و همیشه التهاب حنجره و گرفتگی صدا با من هستش فقط دو سه روز طول ماه صدام نرمال بع اون حتی صحبت کردن هم برام مشکله سوزش سر معده هم دارم همیشه احساس میکنم سر معدم چیزی مونده جایی میخوندم اینا علایم رفلاکس خاموش بود چطوری از شر این خلاص بشم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
هیبت اله جهانگرد
۱۵:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
دچار رفلاکس طولانی وشدید هستم وگلوم اذیتم میکند چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
رفلکس معده فقط باید پرهیز کنیم از سیگار مواد مخدر کوجه خیارشور خیار سبز فلفل قهوه غذاهای چرب قرص امپرازول هم صبحی ی دونه ناشتا نیم ساعت قبل از غذا وشبهاسم از شربت المنیوم ام جی تا یکماه استفاده وپرهیز وخوردن سردی انشالله خوب میشه بعضی وقتا گرمی باعث میشه که معده بسوزه وفشار بیازه به قفسه سینه همراه با تنگی نفس
Iran (Islamic Republic of)
سلام طاهری هستم
۲۱:۳۵ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام الان نزدیک یک ماه میشه تو گلوم درد میکنه حالت خفگی دارم تو سینم هم میسوزد تو رو خدا چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
فقط برو دکتر
Iran (Islamic Republic of)
خلیل کریمی
۲۱:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام اقای دکترممنون از مطالب خوبتان من دوساله که رفلکس معده دارم دهنم همیشه ترش میکنه بعضی وقتها نفسم تنگ میکنه گلو در هم دارم وقتی استرس میاد سراغم زیادتر میشه چه کار کنم
Canada
maria
۲۱:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من گلوم خیلی اذیت میشه میخاره همش قرمز شده التهاب داره باعث سرفه ام میشه چی مصرف کنم
توروخدا هرکی میدونه بگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اگر رفلاکس دارید 2 ماهه قرص دایجستیو آمریکایی اومده داروخانه ها دارند خیلی سریع عمل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام 7ماهه رفلکس معده دارم 2بار اندوسکوپی دادم دکتر بهم گفت چیز خاصی نیست خیلیم رعایت میکنم قفسه سینه م و زیر گلوم که مری قرار داره حالت گرفتگی داره و درد میکنه واقعا خسته شدم نمیدان چکار کنم الانم همه ش تحت درمان فوق تخصص هستم ولی هیچ فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام منم چندساله از ریفلاکس رنج میبرم نا امیدشدم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدیه
۲۳:۱۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
به عنوان کسی که یه عمل تنگی مری انجام داده لازمه چندتا نکترو بگم که بعد از سال‌ها خودم بهش رسیدم و اون اینکه که اونهای که برگشت اسید دارن حتمن حتمن تخت خوابشون باید روبه بالا مثه تخت‌های بیمارستانی درس کنن یعنی بدن از ناحیه کمر به سمت سرو رو به بالا شیبدار باشه این نکته خیلی مهمه در درمان رفلاکس دوم این هست که به هیچ عنوان تاکید دارم به هیچ عنوان بعد از میل غذا دراز نکشید حداقل دو ساعت فرصت بدیدن و ایستاده سر کنید یعنی به هیچ وجهی رو به شکم یا دارزکش نشید سوم اینکه طی زندگیتون خوردن غذا تحریک کننده مثه چای پر رنگ ادویه‌جات و یکسری غذاهای اسیدیرو مدیریت کنید می‌دونم سخته اما را درمان همینه تغییر سبک زندگی مطمئن باشید تاثیرشو خواهید دید .
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۰۷:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام گلم عمل تنگی مری رو انجام دادین خوب شدین ..یعنی رفلاکس معدتون برطرف شده کامل ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۴:۱۱ ۰۱ دی ۱۴۰۰
نه عزیزم متاسفانه بدتر شدم و مجبور شدم نصف معدمو بردارن . باعث تومور شده بود
United States of America
شیما
۰۷:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
من یک سال از ریفلاکس رنج میبردم داروهای اسید معده میخوردم بدتر میشدم اندوسکوپی هم کردم گفتن از استرس و اعصابمه ،قرص پروپرانول و آسنترا میخورم خوب شدم البته بعد از دوهفته اثر کرد،دمنوش پونه کوهی هم عالیه روزی یه لیوان بخورید استرسو بذارید کنار خوب خوب میشید
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۶:۲۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
مشگل تنفسی دارم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۱:۳۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
کلا داروهای شیمیای و بزارید کنار. کلی عوارض دارن
نود درصد علت ریفلاکس عصبی هست
برای درمان فقط طب سنتی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۷ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان .من حدود ۱۵سال ریفلاکس داشتم صبح ها ک از خواب بیدار میشدم معدم میخاست از تو دهنم بیاد بیرون حالت واقعا درد ناکیه ک دلت نمیخاد زنده باشی ک بعد از دو ساعت اروم میشدم همه جا همه دکتر هم رفتم اولا خیلی ها اصلا تشخیص درست نمیدادن هر دکتری چیزی میگفت ب نظر من بهترین راه اول ک برای خودم استفاده کردم برنامه غذایی بود ک اذیت نمیشدم البته از ی دکتر راهنمایی گرفتم داروها هم مصرف میکنم الانه حدود ۸۵درصد بیماریم بهتر شده دارم ادامه میدم .
Iran (Islamic Republic of)
علی غروفی
۱۵:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام من سه سال ریفلاکس شدید دارم این درداصلا درمان نداره من همه داروها را استفاده کرد م هشت بارآندوسکوپی کردم عمل تنگ کردن دریچه معده انجام دادم داروهای روان درمانی استفاده کردم همه روزراباهاش درگیرم هرچورغذاخوردم اذیتم کرد فقط یه راه هست اونم تا میتونی معده راباخوردن چیزای شیرین شیرینش کنی که متاسفانه یبوست و دیابت به دنبال داره ولی حداقل کمی آروم میگیره تخمه کم چرب وبدون نمک بخورید تازمانی که مشغول خوردن هستید ریفلاکس ندارید
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان عزیز برای درمان مشکلات گوارشی سیب زمینی خام رو رنده کنید آب اون رو بگیرید حدود یک استکان بشه در صورت تمایل بایک قاشق چایخوری عسل مخلوط ناشتا میل کنید وتا یک ساعت چیزی نخورید .به مدت ۳ هفته حتما نتیجه می گیرید من که نتیجه گرفتم غذاهای اسیدی نخورید استراحت کافی داشته باشید و استرس نداشته باشید حتما درمان می شید
United States of America
طاهر
۰۱:۳۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام من چند وقته سر معده ام یه جور گرفت گی یا سگینی حساس میکونم بد دهان و گلویم خوشک میشه و نفسم تنگ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ادریس
۱۱:۳۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سلام من ۲۶ سالمه ۸ ساله ریفلاکس دارم و معدم همیشه درد میکنه و خیلی سوزش داره خیلی دکتر رفتم و داروها هم برام هیچ اثری نداره با یه استرس دوباره همین حالت بهم دست میده دیگه خسته شدم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۲۱:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
باسلام دوست عزیز
قرص پانتوپرازول رو صبح ناشتا مصرف کن
کلیدیوم سی رو قبل از غذا مصرف کن
بعد از هر وعده غذا قرص بیسموت مصرف کن
و شب قبل از خواب یک قرص بیسموت بخور
فقط زمانی دراز بکش که مطمعن شدی معدت کاملا خالی باشه
تا کم کم درچه معدت که گشاد شده به حالت عادی برگرده
بعد از اون باید بری پیش متخصص عفونی تا عفونت های ناشی از بالا اومدن اسید معده به مری رو درمان کنی.
توکل به خدا کن
Iran (Islamic Republic of)
اهورا
۱۱:۰۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام دوستان من تجربیات خودم بهتان میگم چندسالی رفلکس معده داشتم بعد خوب شدم اول بدن ومعده هرکسی باهم فرق داره فقط خواهش برای درمانش تلاش کنید چون دوستم بیماری رفلکس معده داشت بیماریش حاد شدو الان معدشو درآوردن گفتم هربدن راحل خودشو داره اولامهمترینش رعایت کردنه معاینات باغذانخورید و اصلا سیگار وقیلان ومشروبات خیلی خطرناکه اصلا استفاده نکنیدورزش کنید منظم تمرینات شکمی وتنفسی دم وبازدم انجام دهیدحتماآخر تمرینات حرکات کششی انجام دهیدارهدبه خودتان زیاد فشار نیارید درحین ورزش اگر دهنتان خشک شداز آب استفاده کنید نارحتیهایتان را دور بریزید حتما نماز بخوانید چون شستن دستها روز چن بار تاثیر خیلی خوبی داره خواب خود راتنظیم کنید استرس نداشته باشیدزیاد غذانخورید ولی همیشه وعده های غذایی فراموش نکنید حتی میانه وعده چیزی سبکی بخور بعضی کسانی به هرچیزی معده حساسیت نشان میده نخور کلوچه باشه چای باش نوشابه یاهو چیزی دیگر باید خودت اینورتر امتحان کنید آرزوی بهبودی کامل برتان
Iran (Islamic Republic of)
پری
۰۱:۰۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام دوستان دخترم 10 سالش هست یه هفته هست رفلکس معده داره درد زیاد داره چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام منم ۱۲ ساله ریفلاکس دارم و علامتش هم سرفه بود فقط. خیلی دکتر رفتم و همش اس امپرازول و پنتوپرازول میدادن ولی اثر نداشت. تا اینکه یه دکتری نکسیوم۴۰ بهم داد از دسته همون امپرازوله ولی خارجیشه که نیم ساعت قبل صبحانه باید خورده بشه و این دارو اسید معده را کاهش میده. حتی با خوردن یک قرصش هم سرفه هام کمتر شد.بشما هم پیشنهاد میکنم اونایی که داروسون امپرازوله، نکسیوم بخورن بجاش. انشاالله که همه خوب بشن و مریضی جایی نباشه
یه نکته هم بگم که متاسفانه نکسیوم دیگه وارد نمیشه ولی بعضی داروخانه ها هنوز از قبل دارن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
سلام دارو درمان قطعی ر فلاکس چی هست لطف کنید معرفی کنید گلو یم یکسال زخم شده است اس امیرازول و نولپازا و دایمتیکون و چند قرص دیگر مصرف کردم جواب نداد.
Iran (Islamic Republic of)
مهوش علي مختاري
۲۰:۰۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
درود و سپاس براي واهنمايي.مشكل دريچه پشت دهان نيز به رفلاكس خاموش برميگردد؟
Iran (Islamic Republic of)
كامبيز
۱۴:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چي كار كنم ؟؟...!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۳۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
من 9 ساله رفیلکس دارم دکترگفته باید معده عمل بشه تا حوب بشی چون دهانه مری به معده ات گشاد شده دوست دارم بمیرم اما دوتا بچه دارم 9ساله قرص معده میخورم ازطرفی میگن این قرصها خودش سرطان میاره قرص نخورم اصلا نمیتونم هیچی بخورم چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سلام من چندماهه رفلاکس دارم چندبارهم.به متخصص هم مراجعه کردم باخوردن داروخوب نشدم
Afghanistan
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
چگونه میتوان رفلکس معده رامدواکرد
۱۲۳
آخرین اخبار