اهمال کاری ساده، فاجعه ای بزرگ/مجلس از کنار حادثه ریلی به سادگی عبور نخواهد کرد

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: بروز چنین فاجعه عظیمی، تنها نتیجه سهل انگاری ساده چند عامل انسانی است که نباید این مسئله به راحتی نادیده گرفته شود.

قلی الله قلی زاده نماینده مردم آذربایجان شرقی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تصمیم گیری این نهاد در واکنش به حادثه برخورد دو قطار روز جمعه ، اظهار داشت: علی رغم تعطیلی مجلس شورای اسلامی اعضای کمیسیون عمران و سایر نمایندگان در حال بررسی جزئیات حادثه هستند تا با افرادی که با بی توجهی و اهمال کاری جان هموطنان را به خطر انداخته اند، برخورد جدی و قاطعی صورت گیرد.

وی افزود: بر همین اساس کمیته حقیقت یابی در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد تا ضمن بررسی دقیق و فنی این حادثه، نتیجه را به سمع و نظر مردم و داغداران این حادثه برساند.

این عضو کمیسیون عمران  تاکید کرد: پس از بازگشایی مجلس در هفته آینده وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی حتما به مجلس احضار خواهد شد چراکه مجلس و کمیسیون عمران و مجلس شواری اسلامی به سادگی از کنار این اتفاق نخواهد گذشت؛ برهمین اساس وزیر راه و شهرسازی به عنوان عالی ترین مقام این وزارتخانه باید پاسخگوی این حادثه باشد.

قلی زاده تصریح کرد: پس از حادثه سه سال گذشته که در همین مسیر اتفاق افتاد، با صرف هزینه های بسیار تمامی قطار ها مجهز به سیستم کنترل هوشمند و برخط(آنلاین) شدند بطوریکه قطار متوقف روی ریل اصلی برای مرکز کنترل تهران، شهری که در آن متوقف شده و حتی سایر قطار ها قابل مشاهده باشد تا از حوادثی نظیر برخورد جلوگیری شود؛ بنابراین احتمال بروز نقص فنی و ایجاد حادثه از این طریق تقریبا صفر است.

وی اذعان داشت:بروز چنین فاجعه عظیمی، تنها نتیجه سهل انگاری ساده چند عامل انسانی است که نباید این مسئله به راحتی نادیده گرفته شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: پس از بازگشت تمامی نمایندگان از سرکشی حوزه انتخابیه فعالیت ها با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
باید مسبش محاکمه بشن شدیدا
آخرین اخبار