محصص: کی روش در تیم ملی موفق بوده است/ پیشرفت آزمون در اروپا خیره کننده بوده است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: عملکرد کارلوس کی روش در تیم ملی تاکنون عالی بوده است.

مرتضی محصص در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد کیفیت مسابقات لیگ برتر تا هفته یازدهم بیان کرد: معتقدم هنوز نیم فصل اول لیگ شانزدهم به پایان نرسیده است،باید صبر کنیم تا نیم فصل دوم آغاز شود و به طور حتم کیفیت بازی ها نسبت به دور رفت بهتر خواهد شد.زیرا مربیان زمان بیشتری را برای اینکه تعادل و هماهنگی را در تیم های شان به وجود بیاورند، خواهند داشت.

وی ادامه داد: معتقدم بازیکنان خوبی را در اختیار داریم،اما قرار نیست هر هفته این نفرات جزو ستاره های مستطیل سبز شوند. تیم استقلال با توجه به نفراتی که در اختیار دارد می تواند نتایج بهتری را در هفته های بعدی لیگ کسب کند.قرار نیست هر هفته لیگ ما در بین لیگ های معتبر اروپایی جای داشته باشد.زیرا افت و خیز در بین تمام تیم ها وجود دارد. معتقدم تا بدین جا لیگ نمره قبولی را از دیدگاه کارشناسان فوتبال کسب کرده است. هنوز هم مهره های کلیدی در لیگ ما شایستگی حضور در تیم ملی را دارا می باشند که امیدوارم در آینده کمک حال تیم ملی باشند.

محصص ادامه داد: مسئولان ما باید طوری برنامه ریزی کنند که تیم های ما هم مانند تیم های شرق آسیا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.هم اکنون بیشتر تیم ها برنامه ریزی مدونی را برای استراحت و ریکاوری در نظر گرفته اند. اگر ریکاوری به درستی اجرا شود، تیم ها با انگیزه فراوان در زمین مسابقه حاضر خواهند شد. با تغییر مربی در تیم های لیگ برتری موافق نیستم. تیمی مانند منچستر یونایتد در ابتدای فصل جاری توانست خوزه مورینیو را به اولدترافورد بیاورد،اما هنوز نتوانسته با این مربی نتایج مناسبی را کسب کند.پس تغییر مربی نمی تواند مشکلات تیم را برطرف کند. به نظر من بهتر است به جای عوض کادر فنی دستیاران قوی تری را برای این مربی در نظر گرفت.امروز فوتبال یک بازی بین المللی است اگر ما بازیکنان نخبه و مفیدی را در یک پست در اختیار نداریم چه عیبی دارد از اروپا و سایر کشورها فوتبالیست وارد ایران کنیم.هم اکنون بیشتر تیم های صاحب سبک اروپایی مانند رئال،بایرن مونیخ،بارسلونا و...از بازیکنان ملیت های مختلف در ترکیب شان استفاده می کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان درمورد اینکه تیم های کشورمان چه عملکردی را در مسابقات لیگ قهرمانان برجای خواهند گذاشت،پاسخ داد: معتقدم اگر تیم استقلال خوزستان از لحاظ مالی حمایت شود صد درصد می تواند مانند پارسال نتایج خیره کننده ای را در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کسب کند.در مورد سایر تیم های کشورمان هم باید بگویم تیم ذوب آهن،پرسپولیس و استقلال در وضعیت خوبی به سر می برند.

محصص افزود: شاگردان منصوریان با توجه به نفراتی که در اختیار دارد می تواند در لیگ قهرمانان آسیا و نیم فصل دوم لیگ نتایج بهتری بگیرد.

وی درمورد نتایج تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: تیم ملی تا کنون در این مسابقات عالی کرده است.شکست تیم های کره و ازبکستان نشان از قدرت تیم ملی در آسیا دارد.باید به کارلوس کی روش به خاطر موفقیت های تیم ملی در این چندسال اخیر تبریک گفت.به طور حتم در دور برگشت هم امتیازات مناسبی را کسب خواهیم کرد و تیم ملی با اقتدار گام به مسابقات جام جهانی روسیه خواهد گذاشت.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال با اشاره به درخشش آزمون،جهانبخش و عزت الهی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، تصریح کرد: تمامی این بازیکنان تا کنون در لیگ های خودشان و مسابقات اروپایی به خوبی توانسته اند از نام و اعتبار ایران دفاع کنند.شاید لیگ هلند جزو برترین لیگ دنیا نباشد اما جهانبخش در آلکمار روز به روز پیشرفتش بیشتر می شود.سردار هم از زمانی که به اروپا پیوسته اعتماد به نفسش زیاد شده و شک نکنید در سال آینده به یکی از تیم های درجه اول اروپایی منتقل خواهد شد.

محصص در پایان درباره عملکرد تیم های نوجوانان و جوانان خاطر نشان کرد: اما در تاریخ فوتبال کشورمان تابه حال سابقه نداشته که همزمان تیم ملی نوجوانان و جوانان به جام جهانی صعود کنند.این نشان می دهد که بازیکنان با کیفیتی را در اختیار داریم.در صورتی که با تیم های معتبر اروپایی دیدار تدارکاتی برگزار کنیم این نوجوان و جوانان در سال های آینده به تیم ملی کمک زیادی خواهند کرد.ازطرفی اگر مدارس فوتبال در کشور راه اندازی شود در غیر این صورت نباید توقع درخشانی از فوتبال کشورمان در میادین بین المللی داشت. متاسفانه یکی از مشکلات باشگاه های لیگ برتری نداشتن مدرسف فوتبال است که امیدوارم در سال های آینده با یک برنامه ریزی دقیق تر تیم های در آسیا با این نوجوان و جوانان به قله های مرتفع آسیا برسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار