درمان سوختگی با روش موثر در منزل/ پیاز؛پماد موضعی سوختگی!

پیاز با خاصیت آنتی باکتریال قوی درمانی در درمان بسیاری از بیماری موثر بوده و در درمان عفونت و تب بالا بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اغلب افراد ازخاصیت شگفت آور پیاز در درمان بیماری ها و افزایش مقاومت بدن باخبر هستند. اما جالب است بدانید که هر لایه این ماده غذایی بسیار مفید دارای مزایای خاصی است.

لایه 1: این لایه از پیاز حاوی مواد آنتی باکتریال، غذاهای گیاهی و آنتی اکسیدان است. به همین دلیل پیاز به عنوان یک منبع مغذی برای ارتقاء ایمنی سیستم های  داخلی وخارجی بدن شناخته شده است.

درمان سوختگی با روش موثر در منزل/ پیاز؛پماد موضعی سوختگی!

لایه 2: این لایه پیاز غنی از ویتامین های C، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و فیبر است.

لایه 3: علت اینکه درهنگام خوردن کردن پیاز اشک از چشمان جاری می شود ترکیبات گوگرد موجود در این لایه پیاز است که می تواند در پیشگیری از بیماری پارکینسون،بیماری های قلبی عروقی، سرطان و تنظیم قند خون نقش موثری داشته باشد. 

پنج لایه  بعدی پیاز خاصیت های شگفت آوری چون ازبین بردن التهاب، کاهش تب، سم زدایی ، بهبود سوختگی پوست وافزایش سلامت قلب دارد.

با پیاز محل سوختگی تاول نمی زند
پیاز می تواند به کاهش احساس درد و التهاب وجلوگیری از شکل گیری تاول با توجه به خواص سولفوریک و کوئرستین نقش موثری ایفا کند. کافی است یک برش تازه از پیاز را برش به طور مستقیم بر محل سوختگی قرار دهید.

پیاز جنگجویی قوی برای التهاب های بدن 
علت عمده بسیاری از بیماری ها التهاب رژیم غذایی نادرست است. بسیاری از موادغذایی از جمله غلات تصفیه شده، شیرین کننده های مصنوعی، محصولات مراقبت شخصی، چربی های ترانس، شکر، آلودگی هوا، تغذیه ناکافی و غذاهای فراوری شده عامل ایجاد این عارضه هستند.

آسم و آرتروز را درمان کنید
کارشناسان متعددی از سراسر جهان ادعا می کنند که پیاز حاوی فیتوکمیکال بوده به همین دلیل به شدت با التهاب ها مقابله می کند. علاوه بر این، پیاز در درمان آرتروز، آسم و دیگر بیماری های تنفسی نیز مفید است.
   
تب بالا را با پیاز کاهش دهید
به منظور پایین آوردن تب کافی است که هرشب قبل از خواب نیمی از پیاز را در جورابتان قرار دهید. بعد از انجام این کار صبح  احساس متفاوتی را تجربه می کنید. راه حل دیگر این است که پیاز را به سوپ خود اضافه کرده  و آن را میل کنید.

سم زدایی بدن با پیاز
بر اساس یک مطالعه در مجله پزشکی گوارش و کبد پیاز را همراه با زردچوبه به دلیل یک واکنش شیمیایی باعث مرگ سلول های پیش سرطانی می شوند. در مطالعه ای نشان داده شد که ازهر پنج بیمار چهارنفر بعد از سه ماه و از چهار بیمار همه در طول شش ماه پولیپ شان درمان شده بود.

رگ های قلبتان را با پیاز باز کنید
پیاز قرمزدارای رنگدانه ای به نام آنتوسیانین است که یک آنتی اکسیدان قوی فلاونوئیدی بوده که توانایی کاهش مقدار کلسترول بد (LDL) خون را دارا است. به همین دلیل با کاهش میزان کلسترول آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدامی کند. از طرفی به دلیل وجود ترکیبات سولفوریک که مانع ازتجمع پلاکت های خونی شده از گرفتگی رگ های خونی وخطر حمله قلبی وسکته مغزی جلوگیری می کند.

منبع:FHFN

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
من هم شنیدم که پیامبر (ص) فرمودند که به هر شهری یا دهی که وارد شدین اول پیاز و ماست اون شهر را بخورید که مریض نشوید
Iran (Islamic Republic of)
borzoo
۲۲:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
باحال بود . مرسی.
Iran (Islamic Republic of)
borzoo
۲۲:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۵
باحال بود . مرسی.
آخرین اخبار