بهسازى شبكه برق شمال کشور نيازمند تأمين 15ميليارد تومان اعتبار

برای بازسازی و بهسازی شبکه برق استان گیلان و مازندران حدود 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا با آغاز دور جدید بارش ها در فصل زمستان،‌بار دیگر با قطعی برق در این مناطق مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته بارش برف سنگین باعث خرابی و قطعی گسترده شبکه های برق شمال کشور شد؛‌ عمده این قطعی ها به دلیل شکستگی درختان و پارگی خطوط انتقال بوده اما این امر خسارات زیادی را به شبکه های برق گیلان، و مازندران وارد کرد‌ بطوریکه مشترکین این منطقه بیش از 72 ساعت از برق محروم بودند.
 
قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص آسیب های وارد شده به خطوط انتقال و توزیع برق این ناحیه اظهار داشت: در بارش سنگین برف 15 درصد از 410 خط اصلی انتقال برق قطع شدند  که این قطعی ها عمدتا در شهر های آمل،‌ بابل، قائمشهر و سوادکوه بوده است.

وی ادامه داد: با ورود دومین سامانه بارشی 60 درصد خطوط برق آمل بطورکلی قطع شدند که این قطعی ها نیز پس از گذشت بیش از 48 ساعت از بارش با کمک نیروهای امدادی از سرتاسر استان و حتی از تهران مجددا وصل شدند؛‌ برای وصل مجدد برق و تعمیر شبکه 10 اکیپ فعال بوده که در حال حاضر نیز در آماده باش هستند.

 شهابی یادآور شد:برق  بیش از 96 درصد مشترکین تا ابتدای هفته جاری وصل شد و تنها چند روستای صعب العبور در امامزاده عبدالله(ع)به سبب نبود امکان تردد،‌ مشکل برق دارند که بزودی مرتفع خواهد شد. 

مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران با اشاره به خسارات وارده به شبکه ها اظهار داشت: این حجم وسیع از تعمیرات شبکه دومیلیارد و 500 میلیون تومان به این شرکت خسارات وارد کرد که برای جلوگیری از آسیب در بارش های پیش رو به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

 خسارات دو میلیارد و 500میلیون تومانی

حسینعلی بستانی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان گیلان در خصوص میزان خسارات وارده به شبکه برق این استان طی بارش برف اظهار داشت: با فعالیت شبانه روزی اکیپ های امدادی در کمتر از 72 ساعت کلیه  شبکه های انتقال و توزیع برق این استان بازسازی و تعمیر شده اند که طبق برآورد صورت گرفته دومیلیارد و 500 میلیون تومان خسارات به شبکه وارد شده است. 

وی ادامه داد: برای بازسازی و بهسازی شبکه برق استان گیلان چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است چراکه فعالیت های انجام شده تا الان تنها به صورت اورژانسی و برای تامین مجدد برق بوده است،‌بنابراین با فعالیت های جامع تری برای جبران آسیب های وارده به شبکه ها صورت بپذیرد تا ضمن جلوگیری از بروز مجدد چنین حوادثی،‌شبکه های قدیمی با شبکه های جدید تر جایگزین شوند.
 
بر اساس این گزارش ،‌گستردگی خسارات از یک طرف و اعتبارات لازم برای بازسازی و بهسازی شبکه از طرف دیگر به چالشی برای شرکت های توزیع برق مناطق آسیب دیده تبدیل شده است،‌بطوریکه اگر اعتباری نزدیک به 15 میلیارد تومان برای دو منطقه گیلان و غرب مازندران در نظر گرفته نشود با آغاز دور جدید بارش ها در فصل زمستان،‌بار دیگر با قطعی برق مواجه خواهیم بود.



انتهای پیام/
 

برچسب ها: اقتصادی ، انرژی ، قطعی برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار