یاسوج؛

تدوین برنامه عملیاتی بهبود کیفیت آموزشی حوزه متوسطه

رئیس اداره متوسطه دوم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تدوین برنامه عملیاتی در سال تحصیلی 95-96 برای بهبود کیفیت آموزشی دانش‌آموزان حوزه متوسطه خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد مظفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش بخواهد از لحاظ کیفی و کمی رشد کند در حقیقت باید به کیفیت عواملی که در تولید این خدمت مشارکت دارد توجه کند.

وی بر برنامه‌ریزی، سازماندهی و ارزشیابی درست و کارآمد برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش تاکید کرد و اظهار داشت: عواملی متعددی از قبیل دانش‌آموزان، معلمان، امکانات و تجهیزات در ارتقاء کیفیت آموزش نقش مهم و تاثیر‌گذاری دارند.

رئیس اداره متوسطه دوم اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه سلامت هر جامعه به کیفیت نظام آموزشی آن وابسته است، خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان، ارزش‌ها، هنجارها و مهارت‌های اجتماعی لازم برای شهروندی خوب بودن را نیاموزند و همچنین مهارت‌ها و تخصص لازم برای انجام وظایف فردی و اجتماعی خود را به طور مؤثر و کارآمد فرا نگیرند، واحدهای آموزشی رسالت خود را به خوبی انجام نداده‌اند.

مظفری تحقق این رسالت را مستلزم توجه به کیفیت نظام آموزشی دانست و گفت: افزایش انعطاف‌پذیری نیروی کار برای بهبود رقابت‌پذیری، مبارزه علیه طرد اجتماعی در جامعه و بالا بردن تقاضا برای آموزش و پرورش را از اهدافی بیان کرد که بدون بهبود کیفیت آموزش و پرورش رسیدن به آنها میسر نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر به کیفیت آموزشی توجه نکنیم، همه کوشش‌ها و هزینه‌های ما بیهوده است، زیرا نه فقط عمر دانش‌آموزان خود را تباه کرده‌ایم بلکه توانایی خویش را برای رقابت و بقا در جهان که خود را مسوول زندگی ما نمی‌داند، از دست داده‌ایم.

رئیس اداره متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اداره آموزش متوسطه دوم اداره‌کل آموزش و پرورش استان در همین راستا برنامه عملیاتی خود را در سال تحصیلی 96-1395 مطابق با استاندارد‌های آموزشی که از طرف وزارت آموزش و پرورش تعریف شده، برای بهبود کیفیت و کمیت آموزش دانش‌آموزان در حوزه متوسطه تدوین و به شهرستان‌ها و مناطق تحت پوشش خود ارسال کرده است.

مظفری تلاش همه همکاران، معاونین و کارشناسان را در موفقیت دانش‌آموزان مهم دانست و اظهار امیدواری کرد: در پایان سال تحصیلی شاهد ارتقاء میانگین نمرات کتبی نهایی سال سوم متوسطه، افزایش کمی و کیفی رتبه‌های زیر صد کنکور سراسری در سطح استان بیش از سال‌های گذشته باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.