چشم انداز تغییر تقویم آموزشی در حال حاضر روشن نیست

ریيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییر تقویم آموزشی با توجه به وضعیت فعلی آموزشی کشور امکانپذیر نیست.

عبدالرسول عمادي ریيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بحث تغییر تقویم آموزشی، با توجه به تنوع جغرافیایی ایران و به دلیل وجود مناطق بسیار سرد و گرم و متنوع از لحاظ آب و هوایی مطرح شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری کلاس های درسی در فصل تابستان در مناطق گرمسیر به دلیل افزایش شدید دمای هوا امکانپذیر نبوده و در مناطق سردسیر به دلیل مسئله آلودگی، سرما و یخ زگی مشکلات عدیده ای را برای دانش آموزان و کادر آموزشی به وجود می آورد.

عمادی تصریح کرد: شاید یک راه حل این باشد که ما تقویم آموزشی را شناور کنیم اما با توجه به وضعیت استان های مختلف، شناور شدن برنامخ آموزشی موجب ایجاد تداخل در برگزاری امتحانات هماهنگ نهایی می شود.

ریيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سالهای گذشته بر امکان تغییر تقویم آموزشی از جوانب مختلف بررسی هایی انجام شده است و  در حال حاضر به دلیل هماهنگی دروس و امتحانات عملا این کار به وقوع نپیوسته است. 

وی تاکید کرد: تغییر تقویم آموزشی با توجه به وضعیت فعلی آموزشی کشور امکانپذیر نیست و انجام آموزش و ایجاد وقفه و تعطیلی در مناطق مختلف موجب ایجاد آسیب و ضربه به وضعیت تسهیلی دانش آموزان می شود.

عمادی با بیان اینکه اکنون چشم انداز تغییر تقویم آموزشی روشن ‌نیست، یادآور شد: ما اگر بتوانیم برگزاری امتحانات نهایی و هماهنگ را منتفی کنیم، آن زمان می توانیم ‌امیدوار باشیم که تقویم تحصیلی مدارس را شناور کنیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار