دشتستان؛

شرکت صد هزار نفر در پیاده روی ولایت در برازجان

عزاداران امام هشتم برای عرض تسلیت به برادر بزرگوار ایشان مسیر 17 کیلومتری برازجان تا آستان امامزاده ابراهیم (ع) را پیمودند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به رسم چند سال گذشته مردم شهرستان دشتستان و دیگر نقاط استان بوشهر در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با شرکت در پیاده روی ولایت از شهر برازجان تا آستان امامزاده ابراهیم (ع) برادر بزرگوار امام هشتم را طی کردند.

 پیاده روی پس از نماز صبح از بوستان والفجر برازجان آغاز شد و تا ظهر ادامه یافت.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی در مسیر پیاده روی به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند و موکب‌هایی که در این مسیر بودند پذیرایی از آنها را به عهده داشتند.

حاضران در پیاده روی ولایت پس از اقامه نماز ظهر و عصر پیاده یا با خودروهایی که از قبل تدارک دیده شده بود، به برازجان برگشتند.

 امام جمعه برازجان در حاشیه این مراسم به خبرگزاری صداوسیما گفت: چهارمین سال است که پیاده روی ولایت در سالروز شهادت امام هشتم در برازجان برگزار می‌شود و امروز نزدیک به صد هزار نفر در این پیاده روی شرکت کردند.

حجت الاسلام حسن مصلح این حضور را جلوه‌ای از ایمان، اعتقاد و ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام خواند و افزود: کسانی که نتوانستند برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) به مشهد مشرف شوند یا در پیاده روی اربعین حسینی حضور داشته باشند امروز با شرکت در پیاده روی ولایت ارادت خود را به امامان معصوم علیهم السلام نشان دادند.

 امامزاده ابراهیم از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) است که آستان وی در 17 کیلومتری شهر برازجان در جوار روستای ننیزک از توابع بخش مرکزی دشتستان قرار گرفته است و در طول سال به ویژه در ایام محرم و صفر میزبان دوستداران خاندان اهل بیت(ع) و عزاداران حسینی از سراسر کشور است. امروز پیاده روی ولایت در چند نقطه دیگر استان بوشهر نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساکن برازجان
۱۵:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۵
بسیار بسیار مدیریت ضعیف بود