بحران سوء استفاده اخلاقی در فوتبال انگلیس/ 250 قربانیِ نوجوان و تحقیقات گسترده پلیس

این گزارش به بررسی کامل پرونده سوء استفاده اخلاقی در فوتبال انگلیس که به تازگی باشگاه هایی مانند منچستر سیتی و چلسی نیز در آن دخیل شده اند، می پردازد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه چلسی به فوتبالیست جوانی که مورد سوء استفاده اخلاقی "ادی هث" رئیس سابق استعداد یابی باشگاه چلسی قرار گرفته بود، حق السکوت پرداخت می کرد. ادی هث از سال 1968 تا 1979 در باشگاه چلسی مشغول فعالیت بود. گزارشات حاکی از این هستند که مسئولان باشگاه چلسی در 3 سال گذشته به بازیکن جوانی که مورد تعرض قرار گرفته بود، حق السکوت پرداخت می کرده اند.

البته سران آبی پوشان لندنی هرگونه دخالت در این کار را انکار کرده و از افشای جزئیات سر باز زده اند و البته هث پیش از این بحث ها و شکایت بازیکن جوان درگذشت.

ادی هث بیش از یک دهه در باشگاه چلسی فعالیت کرد و یقینا قربانی های زیادی را مورد تعرض قرار داده است. باشگاه چلسی در سه سال گذشته به این دلیل به بازیکن قربانی پول می داد، که خانواده و وکیلش از این باشگاه شکایت نکنند.

بازیکن قربانی که نامش نیز فاش نشده است، دلیل شکایتش از باشگاه چلسی را به این شکل بیان کرده است :

من به این دلیل تصمیم گرفتم صحبت و شکایت کنم که می دانم قربانی های دیگری نیز همانند من وجود دارند که هیچ وقت صحبت نکرده اند اما زندگی شان به دلیل اینکه مورد سوء استفاده مربی هایشان قرار گرفته اند، نابود شده است.

البته ویلکینز، کاپیتان سابق چلسی و انگلیس در این باره بیان کرده است :

من ادی را به خوبی می شناختم و این اتهامات به او نمی چسبند. ادی آدم بسیار خوبی بود و هیچ وقت چنین چیزی را در مورد او نشنیده بودم.

در باشگاه چلسی هیچ کسی پاسخگوی این مطلب نبود، اما در بیانیه ای که در وبسایت رسمی این باشگاه لندنی منتشر شد، نوشته شده است :

باشگاه چلسی تحقیقات در مورد پرونده تعرض" ادی هث" که در دهه 70 در این باشگاه فعالیت می کرد ولی در حال حاضر متوفی شده است را آغاز کرده است. همچنین با اتحادیه فوتبال انگلیس نیز تماس گرفته ایم تا با کمک هم اطلاعات بیشتری را در این مورد به دست آوریم. اتحادیه فوتبال انگلیس تحقیقات گسترده ای را برای ریشه کن کردن این موضوع در فوتبال آغاز کرده است.

در حال حاضر 8 مرکز پلیس در شهرهای مختلف انگلیس مشغول تحقیق در مورد این اتهامات به فوتبالیست ها در انگلیس هستند. این ماموران به دنبال پیدا کردن هر کسی هستند که در فوتبال انگلیس مورد تعرض قرار گرفته است.

هفته گذشته روزنامه گاردین مطلبی را منتشر کرد و به نقل از "اندی وودوارد" بازیکن سابق تیم جوانان که او هم مورد تعرض قرار گرفته بود ، از همه قربانی ها درخواست کرد که اگر با این مشکل مواجه بودند با پلیس صحبت کنند.

پس از صحبت های "وودوارد" بیش از 20 بازیکن سابق تیم های انگلیسی به پلیس مراجعه و بیان کردند که در جوانی این اتفاق برایشان افتاده است.

"بری بنل" سرمربی سابق فوتبال به علت 8 مورد تعرض اخلاقی به بازیکنان زیر 14 سال متهم شد."بنل" که سابقه فعالیت در تیم منچستر سیتی را دارد ، در سال 1998 به علت 23 تعرض جنسی به کودکانی که 9 تا 15 سال سن داشتند، به 9 سال زندان محکوم شد.

تا به حال بیش از 250 نفر به پلیس اعلام کرده اند که مورد تعرض سرمربی و یا چنین اشخاصی در فوتبال قرار گرفته اند.

در همین رابطه "پائول استوارت" بازیکن سابق تیم ملی انگلیس نیز هفته گذشته به پلیس مراجعه و بیان کرد که در سن 11 سالگی مورد تجاوز قرار گرفته است. استوارت در این باره بیان کرد :

هنوز نام کسی که به من تجاوز کرده بود را در رسانه ها به دلایل قانونی فاش نکرده ام . امروز با پلیس صحبت و شکایت رسمی خودم را به آنها ابلاغ کردم.

گفتنی است که تحقیقات گسترده پلیس، باشگاه چلسی و همچنین اتحادیه فوتبال انگلیس در رابطه با سوء استفاده ادامه دارد و به علت خیل عظیم قربانی ها به شدت با تجاوز کنندگان برخورد خواهد شد.


انتهای پیام /





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار