محمدپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بنیامین بمب خبری بود/ آغاز اکران جهانی «سلام بمبئی» از 10 روز دیگر

بعد از انتخاب محمدرضا گلزار برای فیلم، به دنبال اسمی بودم که بمب خبری شود و به بنیامین رسیدم.

بنیامین بمب خبری بود/ فیلم سرمایه اش را بر می گرداندقربان محمدپور، کارگردان در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سختی‌های فیلم سازی در هند، گفت: وقتی به کاری علاقه داشته باشی، سختی‌های آن هم شیرین می‌شود، البته ما سر ویزا گرفتن کمی اذیت شدیم، چون سازمان سینمایی بالیوود باید فیلمنامه ما را می‌خواند و آن را تصویب می‌کرد، سپس به سفارت هند در ایران نامه می‌داد، که این پروسه حدود سه ماه به طول انجامید.

وی ادامه داد: به جز این مسئله با سختی دیگری مواجه نشدیم، البته کار کردن در جایی نا شناخته با قدری اضطراب همراه است، چون نمی‌دانی که قرار است چه پیش بیاید، ولی هرچه جلو تر  رفتیم با فضای بالیوود بیشتر آشنا شدیم و نظم حاکم بر بالیوود به ما در پیشبرد کار کمک کرد.

وی در خصوص تفاوت‌های تولید فیلم در بالیوود نسبت به ساخت فیلم در ایران، عنوان کرد: در بالیوود نظم خاصی حاکم است و به غیر از یک سری امکانات، نگاه فیلمسازی و صنعت سینمایی نیز در بالیوود وجود دارد.

وی ادامه داد: در بالیوود فیلم ساز برای هر روزش برنامه دارد و همه چیز برای او آماده و مهیا است. لوکیشن‌های فیلم هر جایی که باشد، بازیگر های فیلم از نقش اول تا مکمل، کارگردان، فیلم بردار و همه عوامل فیلم هر کدام اتاقی مخصوص به خود دارند، که این چیزی است که در ایران نیست.

محمد پور در خصوص اکران‌های جهانی فیلم، تصریح کرد: ما از ده روز دیگر اکران‌های اروپا را آغاز می‌کنیم و در کشور هایی مثل آلمان، سوئد، اتریش، انگلستان، کانادا، آمریکا، استرالیا و کشور های حوزه خلیج فارس فیلم را به نمایش در می آوریم.

وی در خصوص بازگشت سرمایه فیلم، به سرمایه گذار، اظهار داشت: من فکر می‌کنم اکران فیلم در ایران سرمایه را باز می‌گرداند با نمایش آن در دیگر کشور ها هم سود می‌کند.

محمدپور در خصوص استقبال‌های جهانی فیلم، بیان کرد: ما نمی‌دانیم که مردم کشور های دیگر چه نوع فیلم‌هایی را می‌پسندند و نگاهشان چگونه است، ما حتی از علاقه مردم هند هم به فیلممان مطمئن نیستیم و من نمی‌دانم که خارج از ایران برای فیلم چه اتفاقاتی می‌افتد.

این کارگردان در خصوص انتخاب بازیگران «سلام بمبئی» گفت: بعد از انتخاب محمدرضا گلزار برای فیلم، به دنبال اسمی بودم که بمب خبری شود و به بنیامین رسیدم.

وی ادامه داد: تا به امروز فیلم سازان ما اگر از خواننده ها استفاده می‌کردند، برای نقش خودشان و به عنوان خواننده بود، اما من این مسیر را نرفتم و در فیلم بنیامین در جایگاه یک دانشجوی پزشکی ظاهر شده است و آمدن بنیامین اتفاق ویژه‌ای هم برای خود او و هم برای فیلم بود.

این کارگردان در خصوص سختی کار کردن با بنیامین بهادری اظهار داشت: مستعد بود و استعدادش را داشت، من هم کمکش کردم و فکر می‌کنم که موفق شد.

وی در خصوص ساخت فیلم سری دوم «سلام بمبئی» گفت: قصه «سلام بمبئی 2» کاملا با این فیلم متفاوت است و دو بازیگر مرد ایرانی دارد و بقیه هنرپیشه ها هندی هستند و  ساخت آن سال آینده آغاز می شود.

این کارگردان در خصوص استفاده کردن از حرف‌های مشهور افرادی چون گاندی و علی شریعتی، در دیالوگ‌های فیلم گفت: ما چون در هند کار می‌کردیم، در جایی که دختر فیلم خودکشی می‌کند و قهرمان قصه می‌خواهد امید را به او بازگرداند از اسطوره همان کشور یعنی گاندی مثال زدیم و برای برقراری تعادل هم از یک سری جملات علی شریعتی استفاده کردم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار