همدان؛

موقوفات باید سازماندهی شوند

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت گفت: وقف برای از بین بردن فاصله طبقاتی بسیار موثر است و باید موقوفات باید سازماندهی شوند.

موقوفات باید سازماندهی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی مفتح با بیان اینکه نهاد وقف نهادی است که برای تعالیم دین اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفته است افزود: از دیدگاه های مختلف می شود این موضوع را بررسی کرد از جمله نقشی که در اقتصاد و فقرزدایی بین مردم محروم دارد.

وی ادامه داد: وقف برای از بین بردن فاصله طبقاتی بسیار موثر است و همچنین اجر و پاداش فراوانی برای واقف پیش بینی شده است.

مفتح با بیان اینکه وقف برای رشد مردم محروم از جمله تحصیل چه در حوزه و چه در دانشگاه و همچنین فراهم کرن شرایط زندگی در حوره های اقتصادی می تواند تاثیرگذار باشد گفت:وقف در عمق بخشی به تعالیم اسلامی و همچنین کارهای انجام شده در قرون مختلف جهت برپایی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) نقش ارزشمندی دارد.

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقوفه ای در یکی از شهرهای استان مرکزی که برای مبارزه با خان و حاکم ستمگر وقف شده بود افزود: وقف در شئونات مختلف اسلام پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه وقف یک نهاد بسیار پر برکت است گفت: تصور می کنم در دهه های گذشته وقف مورد مورد بی توجهی قرار گرفته بود اما در سالهای توجه ویژه ای به این امر شده و نیز باید این توجهات بیشتر شود.

مفتح با اشاره به اینکه موقوفات باید سازماندهی شود ادامه داد: مردمی که در این موقوفات زندگی می کنند باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه مواردی پیش می آید مردمی که در یک روستا زندگی می کنند و بخشی از زمین های آن روستا وقفی است و آنان به این موضوع اعتراض دارند افزود: اوقاف برای حل اینگونه مسائل ورود پیدا کند و موضوع را برای مردم روشن سازی کند تا زندگی مردم با درآمد وقفی مخلوط نشود و برطرف کردن شبهات در ذهن مردم بسیار می تواند به جامعه کمک کند.

وی در ادامه گفت: اقداماتی که در ترویج وقف اتفاق بیفتد می تواند در گسترش وقف کمک کند و همچنین اگر مردم نتیجه جمع آوری موقوفات را ببیند بسیار ارزنده خواهد بود.

مفتح تصریح کرد: در مناطق محروم مساجدی نیاز به کمک دارند و انتظار می رود که در چنین جاهایی نیز هزینه هایی انجام شود تا مردم روستاهای محروم نیز از برکات وقف بی نصیب نمانند.

وی با بیان اینکه اگر درآمدهایی بتواند روستاهای محروم را پوشش دهد انتظار می رود اینجاها هزینه شود گفت: این موارد زمینه هایی است که هم مشکلات جاری را برطرف می کند و هم افراد متمکن را تشویق می کند تا اموال خود را وقف کنند.

نماینده مردم تویسرکان با تاکید بر اینکه با وجود اداره اوقاف و امور خیریه که سازماندهی خوبی بر تمام درآمدها دارد و این موارد ثبت و ضبط می شود که جای تقدیر و تشکر دارد گفت: کمک به مردم محروم و نیازمندانی که در محل وقفی زندگی می کنند و از محل وقفی درآمد دارند روشن و شفاف شود.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: وقف ، سازماندهی ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار