هاتف علیمردانی:

توانایی بازیگران جوان ملاک انتخاب من است

ملاک انتخاب من برای انتخاب بازیگران جوان در فیلم هایم ، براساس توانایی آنها است.

هاتف علیمردانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیرانعکاس رفتار جوانان در فیلم گفت:کار ما فیلم سازان آسیب شناسی است،یعنی بتوانیم مشکلات جوانان را در فیلم بازگو کنیم،ما راهکار ارائه نمی دهیم، بلکه فقط این دغدغه ها را به تصویر می کشیم این مسئولان هستند که باید درست کار کنند و راهکار های موثری ارائه بدهند.

همچنین وی درخصوص ملاک انتخاب بازیگران جوان در فیلم بیان کرد: من در ساخت فیلم هایم از جوانان استفاده می کنم به طور مثال فیلم «مردن به وقت شهریور»که اکثر بازیگران آن، جوانان بودند. ملاک انتخاب بازیگران جوان برای من براساس توانایی بازیگر است، ما برای انتخاب بازیگر تست های گسترده ای می گیریم وکسانیکه به بازیگری علاقه دارند یا آکادمیک بازیگری می خوانند می توانند در این تست ها شرکت کنند تا به هدفشان برسند.

علیمردانی درباره ی موانع فیلم سازی برای جوانان اظهار داشت:در فیلم سازی موانع زیادی وجود دارد که این موانع عبارتند ازممارست و تمرین نداشتن و خسته شدن  بازیگران، کم حوصلگی و صبور نبودن آنها که حدود یک یا دوسال در این حرفه می مانند اما، چون نتیجه  نمی گیرند می روند. 

جوانان باید پله پله حرکت کنند تا نتیجه بگیرند این کار، کار سختی است و از هر صد نفر متقاضی بازیگری به تعداد انگشتان دست بازیگر می شوند و در این حرفه می مانند.

کارگردان فیلم سینمایی «کوچه بی نام» درباره ی دغدغه فیلم سازی برای جوانان تصریح کرد: من در ساخت فیلم هایم به نیاز جوانان پرداخته ام مثل:فیلم سینمایی «مردن به وقت شهریور»که این دغدغه وجود داشته است و ما به  موضوع اصلی عدم ارتباط و شناخت نادرست جوانان از هم با سرعت مدرنیته است و درک نادرستی که خانواده ها از جوانان دارند،می پردازیم.

نویسنده فیلم سینمایی «به خاطرپونه»در پایان درباره ی پاسخگو بودن به نیاز های جوانان افزود:ما در فیلمسازی به این معضلات اجتماعی می پردازیم و سعی می کنیم درگیری جوانان را به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.