در ادامه اقدامات خصمانه واشینگتن علیه کشورمان صورت گرفت؛

تصویب لایحه ضدایرانی جدید در سنای آمریکا

همزمان با تمدید قانون تحریم‌های ایران در سنای آمریکا، این مجلس لایحه جدیدی را علیه تهران تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نوشت: مجلس سنای آمریکا لایحه پیشنهادی جان تستر را در خصوص اعمال تحریم‌های جدید و شدید علیه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز و معادن اورانیوم ایران و همچنین فروش سلاح‌های «کشتار جمعی» تصویب کرد. 

سناتور تستر، که عضو کمیته بانکداری سناست، گفت: «ما باید همچنان ایران را پاسخگو نگه داریم و این لایحه دوحزبی، ایران را همچنان روی آتش نگه خواهد داشت. آمریکا باید موضع سفت و سختی در قبال ایران داشته باشد و این قانون ابزاری دیگر در اختیار ما قرار می دهد تا مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شویم.»

جان تستر به خاطر مواضع سفت و سختش در قبال برنامه هسته‌ای ایران معروف است. تستر پس از آنکه متن توافق هسته‌ای ایران را خواند و آن را در فضای مجازی برای عموم منتشر کرد و به نظرات مردم گوش داد و این توافق را به چالش کشید و با کارشناسان ملاقات کرد، آنگاه با رهبران سیاسی، مذهبی همراه شد و از برجام حمایت کرد.

گفته می‎شود مجلس سنای آمریکا 11 آذر طرح تمدید 10 سالۀ تحریم‌ها علیه ایران را به‌اتفاق آراء تصویب کرد. در این جلسۀ سنا، طرح مذکور برای تمدید قانون تحریم موسوم به آی‌اس‌اِی با 89 رأی موافق و یک رأی ممتنع، بدون رأی مخالف، به تصویب رسید. برنی سندرز تنها سناتور دموکراتی بود که به این طرح رأی نداد.

پیش‌تر نیز مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ 25 آبان، با 419 رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف، این طرح را تصویب کرده بود و این لایحه اکنون برای تبدیل ‌شدن به قانون تنها باید به امضای اوباما برسد.

این در حالی است که مسئولان ایرانی بارها تأکید کرده‌اند تمدید تحریم‌ها علیه ایران نقض برجام است و واکنش ایران را در پی خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
اشتباه ما این بود که به جای پذیرش انتقادهای دلسوزانه، دهنها را بستیم ، قلمها را شکستیم ، به منتقدان همه جور انگی زدیم و برای خودمون به به و چه چه کردیم، خب حالا هم این شد نتیجه. البته باش تــا صـبـح دولـتـت بـدمـد، کـایـن هـنـوز از نـتــایـج سـحر است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۲۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
بهترین پاسخ مامیتواندسرعت بخشیدن به برنامه هسته‌ای باشه وبه کسی اجازه ندهیم درباره برنامه هسته‌ای ما نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۱۸:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
ملت ایران از مسولین میخواد که محکم و کوبنده به این بد عهدی پاسخ بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
عرض میخام اینها که لایحه رو تمدید کردن و ما فقط بلدیم که حرف بزنیم مثلا میخاهید با اونها چیکار کنید که هی خط ونشان میکشید اونها کاری رو که میخواستن کردن اون وقت ما..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
یاد فرمایش مولای متقیان حضرت علی ع می افتیم که خطاب به مردم بی وفای آن زمان می فرمود دشمن ما روی حرف باطل شان پا فشاری می کنند اما شما روی حرف حق تان سستی می کنید .
قربون مقام معظم رهبری که هر چه اصرار میکرد که به اینها اعتماد نکنید اما یک عده ای فریب حرفهای چرب ونرم دشمن خوردند اما خوشبختانه مردم ما به هیچ وجه قابل مقایسه با کوفیان نبوده و نیستند فقط عده قلیلی سست عنصر و فریب خورده هستند که حالا سر آنها به سنگ خورده در صورتی که اینکار امریکاییها قابل پیش بینی بود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۴۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
عمرا اگر دولت پاسخ بده چون پاسخی نداریم بدیم که امریکا ازش ترسی داشته باشه.امریکا فکر همه جارو کرده امریکا شیطونم گول میزنه چه برسه به ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
به نظر من که تنها راه توافق با سایر کشورها برای عدم استفاده از دلار آمریکا و کاهش ارزش اونه و همچنین در صورت امکان آمریکا تحریم بشه که احتمالش پایینه که بقیه کشورها جرئت داشته باشن ریسک کنن بجز چین و روسیه
+ اگه فضای رسانه ای دنیا رو بتونیم طوری هدایت کنیم که همه بفهمن ایران تعهدات خودش رو انجام داده و آمریکا هیچ کاری نکرده و برعکس بیش از پیش سنگ اندازی میکنه برای اونا گرون تموم میشه ... هم اعتماد مردم رو از دست میدن هم جایگاهشون پیش بقیه کشورها از بین میره و دیگه با آمریکا تعامل نمیکنن چون میدونن آمریکا کشور بی وفاییه و فقط به فکر منافع خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
به نظر من بايد منطقه رو هم در نظر گرفت .. ما بايد از نقطه ضعف امريكا استفاده كنيم .. تحريم نقطه قوت امريبكاست .. ولي منطقه نقطه قوت ما ... بايد از طريق نفوذ در منطقه با اين تحريم جواب بديم ... امريكاييها متوجه شدند كه منطقه به سمت ايران در حال قوت گرفتن هست .. بنابر اين دارن ما رو به سمتي ميبرند كه زمين بازي به نفع اونهاست .. به هر حال اين تحريبم بشه يا نشه فرقي نداره .. اما دست برتر از ان ماست .. به نظر من بهتره اين رو برا خودمون محفوظ داشته باشيم تا در جاي ديگري كه برد با ماست ازش استفاده كنيم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
منظورت از منطقه يعني عربستان.....
Iran (Islamic Republic of)
kia
۱۰:۳۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
قابل توجه روحانی و دوستان!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
این است دستاورد دولت تدبیر و امید...

دولت چقدر باید کلاه سرش بره تا حقایق رو درک کنه؟؟؟

کافی نیس؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ag_ra_b
۰۹:۵۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
والاه من جای اینا بودم شروع میکردم کندن چاهی ک با بتن پر کردیم و تولید سلاح هسته ای
زنده باد ایران و ایرانی
Seychelles
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
امریکایی ها شمشیر از رو بستند و دولت مردان ما هنوز دنبال مذاکره هستند.
Germany
y
۰۹:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۵
ببخشید این آقای ظربف کبیرمون کجاس؟ هههههه
آخرین اخبار