اندروید خام رابط کاربری گوشی های نوکیا در سال ۲۰۱۷

گوشی‌های نوکیا احتمالا در سال ۲۰۱۷، از سیستم نرم‌افزاری مشابه اندروید خام بهره خواهند برد.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور مجدد نوکیا در بازار گوشی‌های هوشمند و معرفی محصولات جدید این غول فنلاندی در سال ۲۰۱۷، از مهم‌ترین اخباری است که این روزها شنیده می‌شود. قرار است کمپانی فنلاندی HMD Global تولیدکننده‌ی گوشی‌های جدید نوکیا باشد.

شکی نیست گوشی‌های بعدی نوکیا به سیستم عامل اندروید مجهز خواهند شد، اما تا امروز هیچ اطلاعاتی از رابط کاربری نوکیا منتشر نشده است و مشخص نیست آیا این رابط کاربری نمونه‌ای سنگین مشابه تاچ‌ویز سامسونگ خواهد بود، یا اینکه به اندروید خام نزدیک است. استفاده از رابط کاربری مشابه اندروید خام، تصمیمی است که مدت‌ها است موتورولا اتخاذ کرده و گوشی‌های این کمپانی از نسخه‌ی سبک سیستم عامل گوگل در کنار برخی قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌ها بهره می‌برند.

ناملا، از اعضای قبلی نوکیا و مدیرعامل HMD Global در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود با رویترز گفته است شرکت ما در برخی زمینه‌ها با گوگل همکاری دارد. البته ناملا به جزئیات این همکاری‌ها اشاره‌ای نکرده است. در این گزارش آمده است HMD با همکاری گوگل، روی تولید یک سیستم عامل کار می‌کند. با اینکه جزئیاتی از این پروژه مشخص نیست اما می‌تواند به این معنی باشد که این شرکت قصد دارد از سیستم عاملی نزدیک به نمونه‌ی گوگل استفاده کند.

با این وجود، آیا باید منتظر این باشیم که گوشی‌های رده‌بالای نوکیا از اندروید بدون مشکل بهره ببرند؟ البته چنین ادعایی در حال حاضر فقط می‌تواند یک گمانه‌زنی باشد. اگر گوگل هرگونه‌ دخالت مستقیم در توسعه‌ی سیستم نرم‌افزاری برای دستگاه‌های جدید داشته باشد، ادعای فوق خیلی در از ذهن نخواهد بود، ولی با توجه به اینکه ناملا خیلی دقیق صحبت نکرده، ممکن است ماجرا کاملا متفاوت باشد.

بی‌شک نام نوکیا به‌تنهایی اعتبار زیادی دارد و به نظر می‌رسد HMD به‌خوبی روی این موضوع اشراف دارد. گوشی‌های نوکیا تا امروز دوربین‌های بسیار خوبی داشتند، عمر باتری زیادی ارائه‌ می‌کنند، طراحی آن‌ها خاطره‌انگیز است و کیفیت ساخت بالایی دارند و از همه مهم‌تر اینکه اطمینان به آن‌ها خیلی زیاد است.تنها می‌توانیم امیدوار باشیم این استارتاپ فنلاندی بتواند به‌خوبی موفقیت‌های آتی نوکیا و کیفیت ساخت اولین گوشی‌های ساخت خود را تضمین کند.

منبع: زومیت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.