آئین تجلیل از فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران در کابل برگزار شد

آئین تجلیل از فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و افسران رابط مبارزه با مواد مخدر نمایندگی‌های سیاسی کشورهای جهان در کابل برگزار شد.

آئین تجلیل از فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران در کابل برگزار شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سردار «محمود رضا پورمنصور» رابط مبارزه با مواد مخدر ایران و افغانستان در این آئین گفت: امسال 440 تن مواد مخدر در ایران کشف شده وپنج نفر از پرسنل نیروی انتظامی در راه مبارزه با این پدیده خانمان سوز به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: افغانستان یکی از مسیرهای ورود عمده مواد مخدر به ایران است و به همین خاطر دو کشور همکاری های گسترده ای در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای دارند.

رابط مبارزه با مواد مخدر ایران و افغانستان گفت که همکاری ما در سطح دوجانبه شامل بخش مختلف تبادل اطلاعات برای کشف مواد و دستگیری قاچاقچیان حرفه ای به ویژه در مرزهای دو کشور و آموزش افسران مبارزه با مواد مخدر است.

سردار پورمنصور یادآور شد: در دو سال گذشته 30 تن از افسران رده های مختلف افغان با همکاری وزارت مبارزه با مواد مخدر و معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان به ایران اعزام شدند و دوره های آموزش «جی ای اس» یا تجزیه تحلیل داده های ماهواره ای در زمینه کشت مواد مخدر و «جی پی اس» را گذراندند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران اردوگاه «فنیکس» معتادان کابل را به تجهیزات ورزشی و هزاران جلد کتاب تجهیز کرده و یک کلاس تخصصص نیز برای 10 تن از پزشکان افغان که در زمینه درمان معتادان تخصص داشته اند، برگزار کرده است.

رابط مبارزه با مواد مخدر ایران و افغانستان افزود: در سطح منطقه ای نیز همکاری های مداومی بین افسران رابط مواد مخدر مستقر در نمایندگی های سیاسی کشورهای مختلف در کابل صورت گرفته است و نشست های ماهانه آنان نقشی غیرقابل انکار در افزایش کشف مواد مخدر داشته است.

سردار پورمنصور ابراز امیدواری کرد: این همکاری های دوجانبه و منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان حرفه ای و بین المللی افزایش یابد تا حریم امنی برای خانواده ها در سطح کشورهای منطقه ایجاد شود.

همزمان با برگزاری آئین تجلیل از فعالیت های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، نمایشگاهی از فعالیت های ایران در تالار سفارت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه برگزار شد و این فعالیت ها در معرض دید میهمانان قرار گرفت.

افسران رابط مبارزه با مواد مخدر نمایندگی های سیاسی کشورهای مختلف با استقبال از این نمایشگاه، برخی از فعالیت های این نیرو را در نوع خود منحصر بفرد دانستند.

ایرنا نوشت: دادستان مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز در این آئین خواستار همکاری ایران در زمینه افزایش تبادل اطلاعات دستگیری قاچاقچیان حرفه ای پس از رساندن مواد مخدر کنترل شده ارسالی از افغانستان به خاک ایران شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار