ضرورت ارتقای سرانه فرهنگی دانشجو معلمان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: برای ارتقای کیفیت فعالیت دانشجومعلمان توجه به تخصیص سرانه فرهنگی و افزایش آن ضروری است.

ضرورت ارتقای سرانه فرهنگی دانشجو معلمان
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده در مراسم تودیع و معارفه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در این دانشگاه طی سه سال گذشته جشنواره های فرهنگی و هنری متععدی برگزار شد،اظهار داشت: تصویب منشور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان سندی است که اقدامات فرهنگی هنری طبق آن در دستور کار قرار گرفته که شامل 24 بند است.

وی ادامه داد: این منشور با توجه به رویکردهای سند تحول و همچنین دانشگاه های کشور تدوین شده است.

صادق زاده به سرانه فرهنگی دانشجویی اشاره داشت و بیان کرد: طی سه سال گذشته این امر روند مثبتی داشته اما باید بیش از پیش به این سرانه توجه شود تا دوره های آموزشی با کیفیت بالاتری ارائه شود.

وی بیان کرد: سال تحصیلی پیوسته، برگزاری دوره های آموزشی برای افراد ماده 28 وتقویت و توسعه کانون ها و تشکل و رشد سه برابری آن از دیگر اقدامات مورد توجه در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی است.

صادق زاده از ساماندهی نیروی انسانی این حوزه خبر داد و گفت: شورای کمیته فرهنگی اجتماعی پردیس های دانشگاه  نیز برپا شده که نگاه تمرکززدایی به مسائل اجتماعی دارد.

وی بابیان اینکه به سواد رسانه ای توجه شده است،اظهار داشت: با توجه به این امر در جشنواره فیلم رشد، دانشجومعلمان استقبال خوبی کرده و نتایج رضایت بخشی کسب کردند.


صادق زاده یادآور شد: چشم انداز خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دیده می شود که برای ارتقای آن نیازمند توجه بیشتر در این زمینه هستیم.

گسترده شدن چتری مفهومی بر سر دانشجومعلمان

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه در ادامه این مراسم  با بیان اینکه تعریف ما از کار فرهنگی و بستر سازی برای شکل گیری شخصیت معلم و احراز هویت معلمی نیاز به بازبینی و باز تعریف داشت، عنوان کرد: بر این اساس برنامه درسی غیر رسمی تبدیل به چتر مفهومی ما شد که از نظر اهمیت با برنامه درسی رسمی برابری می کند.

وی با تاکید بر برنامه درسی غیر متشکل به عنوان مفهوم کمکی  یادآور شد: بر این اساس دامنه موضوعی بسیار فراخ تر و اشکال فعالیت ها نیز بسیار متنوع تر شد.

مهرمحمدی ضمن تقدیر از فعالیت های معاون فرهنگی پیشین و اشاره به جایگزینی حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، گفت: برنامه جامع فرهنگی اجتماعی بر مبنای برنامه راهبردی مورد نیاز است که این امر می تواند زمینه جهشی را فراهم کند که البته مشارکت نهاد ها و سازمان های اثرگذار هم دراین راستا موثر است.

 هم چنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عابدینی سرپرست جدید فرهنگی دانشگاه به تبیین برنامه های خود پرداخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار